Начало Съвети Околна среда и бит Хранене и готвене Избягвайте тези 7 навика, които считате за полезни

Избягвайте тези 7 навика, които считате за полезни

Избягвайте тези 7 навика, които считате за полезни - изображение

Всички имаме определен набор от навици, за които смятаме, че са важни за поддържането на добро здраве и фигура. И докато някои като тях, например миенето на плодове преди консумация и редовните физически упражнения, несъмнено са важни, други остават под въпрос. Представяме ви списък със 7 навика, от които може да се откажете, без никакви последствия, тъй като те в действителност са безполезни.

1. Прием на мултивитамини.


Приемът на мултивитамини и различни видове биодобавки не намалява риска от развитие на някои болести и не оказва влияние върху паметта или способността за работа. Група учени от САЩ достигат до това заключение след провеждане на серия от клинични изследвания, които включват участието на повече от 450 000 души. Резултатите от други части от изследванията показват, че приемът на мултивитамини в действителност може да има отрицателен ефект върху здравето.

2. Употреба на антибактериален гел за ръце, който не съдържа алкохол.


Антибактериалните гелове за ръце наистина помагат за отстраняване на много различни видове бактерии и други микроби. Въпреки всичко, това се отнася само в случаите на тези гелове, които съдържат не по-малко от 60% алкохол. Другите дезинфектанти за ръце не премахват всички видове микроорганизми. Те нямат ефект върху норовирус или криптоспоридия, например. Освен това, не всеки контакт, който имате с пестициди и замърсявания, може да бъде облекчен чрез употребата на почистващи течности, съдържащи алкохол. В този случай е най-добре да измиете ръцете си по традиционния начин.

3. Избягването на мононатриев глутамат.


Изследвания показват, че неприятните симптоми, които мононатриевият глутамат може да причини върху хората, като гадене и главоболие, се появяват само при консумация на храни, съдържащи поне 3 грама от това вещество в неговата най-чиста форма. Малко вероятно е да се сблъскате с този проблем. В същото време хранителните продукти, към които се добавя глутамат, не са много добри, дори и без него.

4. Пречистване на тялото с детоксикираща диета.


Детоксикиращите диети, които намират широка популярност в момента, обещават бързо премахване на токсините от тялото. Но специалистите единодушно посочват, че организмът може сам да се справи с тях. Ако вашият черен дроб и бъбреците не функционират правилно, това е една от причините да посетите лекар, а не просто да пиете повече шейкове и коктейли.

5. Консумацията на органични продукти.


В много страни не съществува законово изискване за отбелязване на органичните хранителни продукти с всякакъв вид сертифициране. Ето защо, ако забележите думите "еко" и "био" върху тях, това е по-скоро маркетингов трик на пазара, отколкото гаранция за качество. Затова е най-добре да купувате плодовете и зеленчуците директно от пазара.

6. Отказ от употреба на микровълнови печки.


Използването на микровълнови печки за затопляне на храната наистина може да унищожи полезните вещества в нея. Същото това нещо може да направи и готварската печка. Понякога фактът, че работи по-бързо, превръща микровълновата в предпочитан вариант.

7. Консумация на нискомаслени продукти.


Телата ни се нуждаят както от въглехидрати и протеини, така и от мазнини, затова замяната на обикновени хранителни продукти с нискомаслени не е най-добрият начин за постигане на желаната фигура. Нещо повече, в много продукти намаляването на мазнини е компенсирано с увеличаване на захарите, които могат да окажат вредно влияние върху здравето.

Източник: www.brightside.me
Снимка: www.theloop.ca

5.0, 1 глас

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиСпортЛайфстайлЛюбопитноЛеченияНовини