Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Как да се справим с липсата на сън?

Как да се справим с липсата на сън?

Как да се справим с липсата на сън? - изображение

Ние извършваме толкова дейности всеки ден, че трябва да се лишим от нещо. И това нещо обикновено е сънят. Решаваме да си легнем късно или да станем рано, за да свършим още няколко задачи. В резултат на това се събуждаме, сякаш въобще не сме спали. Искаме да ви напомним, че за да направите всички неща, които желаете, се нуждаете от здравословен сън, защото той ви дава сили за тях.

Часовете на сън следват да бъдат намалявани с напредване на възрастта:

Какво се случва, когато не разполагаме с достатъчно сън?

  • Разболяваме се. Нашата имунна система е пряко свързана със съня и неговата липса затруднява тялото в борбата срещу заболяванията.
  • Затруднява логичното мислене и забавя реакцията. Това може да бъде много опасно, особено, когато е необходимо да вземете незабавно решение - например, докато шофирате. 
  • Наддавате килограми, ако спите по-малко от 5 часа дневно.
  • Здравето на кожата се влошава: появяват се бръчки, капиляри, старчески петна и акне. Тялото остарява много по-бързо като цяло. 
  • Изложени сме на повишен риск от сърдечно-съдови заболявания
  • Увеличава се риска от развитие на рак
  • Сексуалното желание намалява. Ако спите по-малко от 5 часа на ден в продължение на една седмица, нивата на холестерол падат и половите хормони намаляват с 15%. 
  • Забравяме неща лесно. Когато спим, мозъкът ни отсява информация. Липсата на сън го лишава от време, което е необходимо, за да направите това.

Какво може да направим за това?

Има само един изход: повече сън. Ако се налага да ставате в 7:00 сутринта, тогава си легнете в 23:00. След като осъзнаете, че няма да се случи нищо лошо, ако приключите задачата си утре, просто се отправете към легото. На следващия ден ще свършете работата много по-бързо, тъй като вашия мозък ще я разреши по-лесно. Понякога, обаче, става по-лошо. Вие може да отидете да поспите по някое време и след това да се "порадвате" на факта, че не може да затворите очите си до 3:00 сутринта. Резултатът е поредната трудна сутрин. В този случай ще трябва да поработите върху своите редовни часове. Ето какво може да направите: 

  1. Спазвайте редовен график. Научете се да си лягате по едно и също време всяка вечер, дори в почивните дни. Вашето тяло ще свикне с него и ще иска да заспива в определен час. Освен това ще се събужда по едно и също време, но вие може да си позволите да се излежавате през уикендите.
  2. Дишайте чист въздух. Ако времето го позволява, направете си 15-минутна разходка навън преди сън. Проветрявайте стаята си: вие ще спите по-добре, ако вътре е хладно (около 64-69°F).
  3. Движете се повече през деня. Физическата умора е най-добрата мотивация за сън. Ако вашата работа не е свързана с движение, побягайте малко или направете няколко клека поне 2 часа преди сън. 
  4. Намалете тревожността до минимум. Опитайте се да не спорите и да не приемате нещата прекалено навътре, ако е възможно. Не гледайте много телевизия и не четете вестници, особено, ако новините са лоши. Важно е да се информирате за текущите събития, но понякога е по-добре да гледате котешки снимки, отколкото цените на природния газ. 
  5. Не яжте преди сън. Храносмилането е активен процес, който може да обърка вашия сън. Вечеряйте поне 3 часа преди лягане. 
  6. Не пийте кафе вечер. Същото важи за зеления чай, енергийните напитки и тези, които съдържат кофеин. В шоколадът има прекалено много. 
  7. Работете само на работното място. Домът е вашето място за почивка и релакс. Обажданията и съобщенията по работа могат да почакат до следващата сутрин. 
  8. Почивайте си вечер. Вземете си гореща вана или прочетете хубава книга (най-добре хартиена, а не върху син екран). Имате право на почивка. 
  9. Следвайте ваш собствен ритуал, който да послужи като сигнал за тялото, че е време за сън: измийте си зъбите, почистете кожата и нанесете нощен крем. Също така е добре да се наслаждавате на тези неща. 
  10. Създайте уютна атмосфера за сън. Носете любимите си пижами и се свийте в топлото одеяло. Трябва да се насладите на вашето легло. И се отървете от телевизора в спалнята - това място е само за сън.

Хроничната липса на сън е враг, който бавно отнема от вашето здраве, работоспособност и проницателност. Но положителната новина е, че, ако започнете да се борите с него, само след седмица ще се почувствате много по-добре.

Източник: www.brightside.me
Снимка: www.sleep.org

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияАлтернативна медицинаЛайфстайлЗдравни съветиХранене при...СнимкиЛюбопитноПсихологияЛеченияНовиниСпортИсторияБотаникаДиетиМедицински изследвания