Начало Съвети Здрав дух Емоции Намалете стреса с 10 естествени средства

Намалете стреса с 10 естествени средства

Намалете стреса с 10 естествени средства - изображение

Психолозите смятат, че социалното положение може да бъде фактор за увеличаване потреблението на антидепресанти. Тези хапчета често се взимат без рецепта или без консултация с лекар. Това, от друга страна, може да доведе до влошаване на проблема. Стресът е състояние, способно да отслабне имунитета и да допринесе за появата на заболявания. Той е проблем, който трябва да бъде взет на сериозно. Понякога дори редовната разходка може да окаже положителен ефект върху стреса. Ние се движим между билки, но защо все още прибягваме до химическите продукти? Няма нужда да харчите излишни средства за антидепресанти, когато може да намерите далеч по-евтина и естествена алтернатива. Представяме ви няколко натурални продукта, които могат да предложат трайна и ефикасна защита против стрес.

1. Лавандула
Вие не може да спите, защото сте под напрежение, свързано с работата и крайния срок за изпълнение на задачите? Опитайте ароматерапия с лавандула. Доказано е, че тя може да помогне против безсъние. Използвайте сушени цветове от лавандула или етерично масло. Всяка съставка с този натурален продукт притежава лечебни характеристики.

2. Сладък картоф
Сладките картофи са естествен враг на стреса, тъй като са вкусни и пълни с въглехидрати. Те са богати на фибри, които помагат за улесняване на храносмилането и оказват влияние върху емоционалното и физическото състояние. Освен това поддържат чувство за ситост в организма.

3. Лайка
Консумацията на чай от лайка може да помогне за намаляване на мускулните спазми и успокояване на тялото.

4. Черен шоколад
Любителите на шоколад е добре да знаят, че съществува причина, поради която могат редовно да консумират този продукт. Приемът на 40 грама шоколад дневно намалява нивото на хормоните на стреса - кортизол и катехоламин, като заедно с това елиминира тревожността. Освен това този продукт снабдява мозъка с ендорфин, който помага за подобряване на настроението.

5. Жълт кантарион
Жълтият кантарион расте навсякъде по света и се използва за лечение на депресия, ако се консумира под формата на чай или хранителна добавка Съществуват доказателства, че той значително подобрява настроението и увеличава интереса към леко депресираните хора.

6. Прясно мляко
Много хора стават сънливи след консумация на прясно мляко, защото съдържа триптофан, аминокиселина, която може да бъде открита в пуешкото месо. Ако изпиете чаша от тази топла напитка, е вероятно да ви се приспи, тъй като тя има способността да връща спомени от детството.

7. Пасифлора
Тази билка лекува успешно тревожност и напрежение. Вие може да я използвате като хранителна добавка, особено преди важна среща или изпит, тъй като тя помага да се отпуснете. Пасифлората е била използвана като препоръчително успокоително, което се е закупувало без рецепта до 1987 година.

8. Фъстъчено масло
Ако смятате, че тялото ви губи сили, защото не получава достатъчно сън, фъстъченото масло е решението, тъй като то служи като гориво за цялото тяло. Този продукт съдържа витамин B6, който регулира кръвното налягане и подобрява настроението.

9. Валериана
Благодарение на тази билка хората могат да се насладят на ползотворна почивка в продължение на векове. Хипократ е бил първият човек, който е открил ползите от употребата на валериана. Билката може да бъде намерена в повече от 50 форми и вашият лекар трябва да ви каже коя е най-добрата за вас.

10. Пълнозърнести храни
За по-добро настроение, консумирайте повече въглехидрати, които освобождават серотонин. Пълнозърнестите храни са идеални - най-вече хляб, кафяв ориз или боб.

Източник: www.healthinasecond.com
Снимка: www.enbuenasmanos.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСоциални грижиЗдравни съветиЛюбопитноПсихологияНовиниСпортАлтернативна медицинаЛайфстайлХранене при...ЛеченияСнимкиТестовеБотаникаСпециалисти