Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Насърчете съня с 9 вида храни

Насърчете съня с 9 вида храни

Насърчете съня с 9 вида храни - изображение

Всеки от нас е изпитвал внезапното желание да си вземе дрямка веднага, след като се нахрани. Оказва се, че не само нашата "жажда" за сън или тежкия работен ден могат да предизвикат сънливост: тя зависи още от вида храна, която консумираме ежедневно. Представяме ви 9 натурални продукта, способни да предизвикат сънливост, особено ако се съчетаят заедно.

1. Млечни продукти.


Твърдите сирена имат най-релаксиращ ефект от всички млечни продукти, тъй като съдържат голямо количество калций. В комбинация със солени бисквити те могат да предизвикат по-силен сънотворен ефект, заради въглехидратите, които засилват функцията на триптофана.

2. Бадеми.
Бадемите са богати на триптофан, аминокиселина, която произвежда мелатонин, известен още като "хормон на съня". В допълнение, тези ядки са пълни с магнезий, способен да облекчи напрежението в мускулите и да ни накара да почувстваме сънливост.

3. Банани.
Бананите съдържат захар, калий и магнезий, които улесняват достъпа на триптофан до мозъка и предизвикват сънливост.

4. Орехи.


Орехите съдържат по-малко триптофан от бадемите, но въпреки това имат свой собствен източник на мелатонин. Изследванията показват, че орехите повишават нивото на съответния хормон в кръвта и ни карат да се чувстваме сънливи.

5. Череши.
Черешите, особено киселите, имат високо съдържание на мелатонин. Приемът на чаша прясно изцеден черешов сок може да ви помогне да заспите за нула време.

6. Чай от лайка.
Лайката съдържа глицин, аминокиселина, която притежава седативен ефект, способен да отпусне мускулите и нервната система. След приема на чаша чай от лайка, трудно може да задържите очите си отворени и да се фокусирате върху важните въпроси.

7. Тиквени семки.
В допълнение към триптофана, тиквените семки съдържат голямо количество цинк и магнезий. Тези съединения ви карат да се успокоите и да се отпуснете и едва ли може да устоите на изкушението да дремнете за няколко минути.

8. Бял ориз.
Белият ориз притежава висок гликемичен индекс, който може да предизвика сънливост от 3 до 4 часа след приключване на храненето. Изследователите установяват, че жасминовият ориз, конкретно, носи по-големи ползи за съня от другите видове.

9. Мазна риба.


Киселините, които се съдържат в сьомга, риба тон и други мазни риби, увеличават производството на мелатонин. Тези киселини намаляват нивата на стресовите хормони в кръвта и насърчават съня.

Източник: www.brightside.me
Снимки: www.commhealthcare.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиАлтернативна медицинаЛайфстайлХранене при...СнимкиЛюбопитноЛеченияНовиниСпортИсторияБотаникаДиетиМедицински изследвания