Начало Съвети Здрав дух Емоции Увеличете нивата на допамин чрез 10 начина

Увеличете нивата на допамин чрез 10 начина

Увеличете нивата на допамин чрез 10 начина - изображение

Допаминът е един от най-важните хормони, отговорни за нашето благосъстояние. Когато нивото на това вещество падне, ние започваме да чувстваме тъга и страдание. За щастие, съществуват лесни начини за повишаване нивото на допамин в организма. И когато вашето настроение започва да пада със скоростта на термометъра, тези доказани съвети могат да помогнат за стимулиране на духа.

1. Спортувайте редовно.

Всяка физическа дейност стимулира отделянето на допамин, серотонин и ендорфин. Редовните упражнения могат да помогнат за освобождаване на стреса и намаляване на умората. Само не забравяйте да изберете спорт, на който да се наслаждавате истински.

2. Детоксикирайте тялото си.

Натрупването на бактерии и токсини в тялото способства за отслабване на имунната система и потискане производството на допамин. Така че, не забравяйте да извършвате редовна детоксикация на организма. Просто пригответе вашата любима детоксикираща напитка и се насладете на нейните ползи.

3. Не се пристрастявайте.

Пристрастяването към наркотици, алкохол, цигари, кафе или пазаруване може само да ви донесе временно удоволствие. Въпреки това, тези вредни навици никога не осигуряват трайно решение на проблемите. Основният проблем при употребата на алкохол или наркотици се крие в бягството от емоционалната болка, което трае твърде кратко. Възможно е след това дори да се почувствате по-зле. Затова не позволявайте на слабостите да поемат контрол над вас и се опитайте да се насладите на простите неща в живота.

4. Слушайте музика.

Един от най-бързите начини за повишаване нивата на допамин се състои в слушането на музика. Само няколко минути наслада от любимите песни може да подобри вашето емоционално състояние и да ви направи по-оптимистични.

5. Отделете време за приятелите си.

Един лесен начин за стимулиране производството на допамин е като говорите с вашите приятели и семейство по-често. Дари да сте интровертна личност, срещите с близки и роднини от време на време значително могат да допринесат за подобряване емоционалното състояние.

6. Бъдете креативни.

Креативните дейности увеличават нивата на допамин в мозъка. Въпреки това, да бъдете креативни не означава непременно да бъдете световно известен скулптор или художник. Опитайте се да рисувате, готвите или пеете и ще видите колко по-добре ще се чувствате.

7. Повишете тирозина.

Тирозинът е едно от най-важните химически вещества, които се използват в синтеза на допамин. Консумирането на храни, богати на тирозин, не само повишават устойчивостта срещу стрес, но и ви карат да се чувствате по-добре. Голяма част от това вещество може да бъде открито в бадемите, авокадото, бананите, динята, зеленият чай и черният шоколад. Червеното вино, обаче, съдържа вещества, които увеличават чувствителността на рецепторите към допамин. Затова, ако искате да повишите настроението си, един от най-добрите начини да направите това е като консумирате червено вино с черен шоколад

8. Медитирайте.

Медитацията повишава нивата на допамин по различен начин от физическите упражнения. Когато сте напълно спокойни, тялото ви освобождава повече умствена енергия, която, от своя страна, увеличава производството на хормона на щастието.

9. Съставете списък за проверка на задачите.

Започнете да определяте целите и задачите всеки ден, като ги записвате върху лист хартия и ги поставяте на видно място. След изпълняване на задачата, я зачеркнете от списъка и продължете напред. Според научни изследвания, този трик гарантирано води до повдигане на духа.

10. Спете достатъчно.

Докато спите, вашето тяло започва да произвежда хормони и вещества, които помагат за повишаване нивото на допамин. Освен това здравословният и спокоен сън носи щастие за вас.

Източник: www.brightside.me

Снимка: www.lavozdelmuro.net

3.5, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияИсторияЛюбопитноЛеченияЛайфстайлЗдравни съветиСнимки