Начало Съвети Здрав дух Зависимости 10 прости начина да избегнете капан, поставен от вашия собствен ум

10 прости начина да избегнете капан, поставен от вашия собствен ум

10 прости начина да избегнете капан, поставен от вашия собствен ум - изображение

Понякога се чувстваме така, сякаш целия ни живот се състои от една дълга борба с нашите емоции, мързел и изкушения. За съжаление, победата не винаги е на наша страна. Въпреки това, съществуват няколко психологически трика, които могат да ви помогнат да преодолеете всеки проблем.

1. Отнасяйте се добре със себе си.


Отнасяйте се добре със себе си, за да се научите да прощавате слабостите, да отпразнувате успехите и да не осъждате грешките. Факт е, че мозъкът ви не само предпазва вашето здраве, но също така определя вашето настроение. Така че, когато обсъждате слабостите и грешките, мозъкът отчаяно търси начин да ви развесели. И най-лесният начин да направите това може да се окаже нещо, което се опитвате да избегнете.

2. Избягвайте да приемате каквито и да е безплатни неща.


Всеки от нас се сблъсква с оферти за безплатни услуги и подаръци в магазини, клубове и други. Най-добре е да откажете да взимате нещо безплатно, ако искате да избегнете загубата на големи пари в дългосрочен план. Може би няма да го забележите, но мозъкът ви ще разпознае взимането на безплатни неща като дълг, който трябва да бъде погасен - и вие ще започнете да се чувствате така, сякаш дължите нещо. На свой ред, може да направите спонтанна покупка или да видите повишената цена на нещо като приемлива.

3. Прочетете колкото се може повече книги, но го правете малко по малко.


Обичате да четете, но не може да отделите време за вашето любимо хоби? Докато четете, умът ви бива завладян от мисли за това колко страници ви остават до края на книгата. Вие няма да бъдете в състояние да предположите, но мозъкът ви не е любител на дългосрочни проекти, тъй като трябва да изразходва прекалено много енергия за тях. За да се противопоставите на това, просто четете по малко всеки ден - 10-12 страници няма да напрегнат ума ви.

4. Научете се да тренирате мозъка си по същия начин, по който тренирате мускулите си.


Опитайте се да визуализирате вашите желания - не конкретни обекти, които желаете да притежавате, а уменията, които искате да имате или обстоятелствата, които се надявате да се появят един ден. Отделете известно време, преди да си легнете, за да практикувате това упражнение. Точно както кръвта нахлува към ръката ви, когато вдигате тежести, мозъкът ви реагира на психическото "натоварване" на това визуално упражнение. "Огъването" на мозъка по този начин ще увеличи вашата мотивация за постигане на мечти, съкращавайки пътя към него.

5. Не губете времето си в бъбрене, докато сте на фитнес или след тренировка.


Периодите на физическа сила и прекомерен стрес карат човек да бъде по-приказлив от нормалното. В такива моменти вие сте склонни да разкриете добре пазена тайна. Това е така, защото физическото натоварване задейства механизъм за "борба или бягство", ускорявайки пулса и дишането. Вашият мозък реагира на тази ситуация, сякаш сте в опасност и с всички сили се опитва да предложи варианти, които да ви помогнат да се справите с нея. В крайна сметка всичко това ви прави в удобна мишена за тези, които искат да разберат какво се върти в главата ви. Имайте предвид това, ако тренирате с хора, които познавате.

6. Спрете да играете на вашия смартфон.


Време е да се откажете от всички тези игри на смартфона, които обещават "развитие на интелекта и повишаване на концентрацията" - те не работят. Ако наистина искате да запазите здравето на вашия ум, тогава спортувайте. По време на физическа активност, кръвта навлиза в главата и това помага за стимулиране на мозъка много повече, отколкото която и да е главоблъсканица на екрана.

7. Разделете сложната задача на няколко по-малки.


Ако сте изправени пред сложно предизвикателство, разбийте го на по-малки парчета - по-лесни за управление задачи. Това ще помогне на мозъка ви да спре да мисли за трудностите, които предстоят и да насочи вниманието ви към решаване на логическа серия от стъпки. Ако, например, трябва да напишете дълъг доклад, разпределете го в няколко секции или теми и се справете с тях една по една. Вашият мозък подсъзнателно ще бъде въвлечен в решаването на всички задачи, които сте му задали.

8. Върнете нещата обратно на рафта.


Обичате да се разхождате по магазините, но ви е трудно да устоите на спонтанните покупки? Причината за това е добре позната: тя се нарича допамин, "хормонът на желанието". Той започва да работи в момента, в който очите ви забележат нещо интересно или привлекателно. След като докоснете това нещо с ръце, хормонът започва да работи още по-ефективно. Кръвта нахлува в лицето, сърцето започва да подскача и преди да се усетите, този безполезен предмет е вече във вашата количка. Решението е просто: дръжте ръцете си в джобовете и само разглеждайте - но нищо повече.

9. Освободете се от чинията си, след като се почувствате сити.


Този прост, но много хитър трик, може да ви предпази от преяждане, дори когато сте на семейно събитие и не може да избягате от масата. Просто скрийте чинията от полезрението си или я покрийте със салфетка. По този начин може да прекъснете производството на допамин - "хормонът на желанието". Вашият мозък вижда храната като награда, но само, когато я забележи или усети нейния аромат. Така че, вместо да се опитате да се откажете от последния залък, просто се отървете от чинията. Желанието да консумирате повече ще изчезне в рамките на минути.

10. Намалете осветлението във всяка стая един час преди сън.


Този трик ще ви помогне да получите необходимото количество сън - и той ще бъде здравословен и спокоен, което е чудесно. Намаляването на осветлението изпраща сигнал до мозъка, че е време за почивка. На свой ред, вашият мозък позволява производството на мелатонин, който регулира циркадния ритъм. Вашият метаболизъм бавно започва да намалява и вашите ментални процеси преминават в "режим на сън".

Източник: www.brightside.me
Снимка: www.apexnewsdaily.com

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноЛайфстайлЗдравни съветиСнимкиНовиниАлтернативна медицинаСпортПсихологияТестовеЛеченияСпециалистиИнтервютаСоциални грижи