Начало Съвети Здраво тяло Превенция и лечение на болести Вижте 3 здравни ползи от ходенето пеша

Вижте 3 здравни ползи от ходенето пеша

Вижте 3 здравни ползи от ходенето пеша - изображение
За разлика от спринтирането, разходка може да си позволи всеки човек, независимо от възрастта. Учените са категорични, че ходенето не е натоварващо, а носи много ползи за здравето. Вижте 3 три от тях. 
 
  • Подобрява здравето на сърцето.  
Доказано е, че редовното ходене пеша намалява риска от сърдечни заболявания. Според проучване, публикувано в Journal of American Geriatrics Society,  мъжете и жените над 65-годишна възраст, които ходят най-малко 4 часа седмично, са с по-нисък риск от сърдечно-съдови заболявания. Така че, не забравяйте да се разхождате поне 4 часа в седмицата, за да поддържате сърцето си в добра форма и не забравяйте, че всяка физическа активност може да подобри вашето настроение. Тъй като стимулира кръвообращението, ходенето пеша  действа събуждащо и тонизиращо и помага да се отървете от   напрежението  и стрес.
 
  • Намалява риска от диабет
 
За съжаление диабетът е едно от най-разпространените заболявания, като заседналият начин на живот е един от главните фактори, способстващ за възникването му. Доказано е, че редовните разходки помагат за контролиране нивата на кръвната захар и намаляват риска от появата на коварното заболяване. За целта учените препоръчват да правите поне от 3000 до 7500 стъпки на ден.
 
  • Помага за поддържане на добра форма
 
Ходенето пеша може да ви помогне и да отслабнете. Честите разходки доказано се борят със затлъстяването, способстват свалянето на излишни килограми и подобряват общото физическо състояние. Причината е, че наред с изгарянето на калории, разхождайки се, подобряваме метаболизма си, а по този начин помагаме на тялото да изхвърли всички вредни вещества. Ето защо е добра идея да започнете да ходите пеша до работа. Бонусът, който ще получите е спестяване на досадното чакане в задръстванията и возене в претъпкания градски транспорт.
 
Допълнителен съвет: Вижте още защо ходенето с боси крака помага да се предпазите от разширени вени и да укрепите мускулите на краката си.

Източник: stylecraze.com
По статията работи Росица Раднева
 
 

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноСпортЗдравни съветиБотаникаЛеченияИсторияНовиниСнимкиЛайфстайлИнтервютаХранене при...ДиетиХрани и ястияТестовеАнкетиОрганизацииЗаведенияМедицински изследванияАлтернативна медицинаЗдравни проблемиКлинични пътекиСпециалистиПроизводителиПсихологияРецептиПатологияНормативни актовеСоциални грижиФизиологияКалкулатори