Начало Съвети Здраво тяло Превенция и лечение на болести Избягвайте да правите тези 9 неща на празен стомах

Избягвайте да правите тези 9 неща на празен стомах

Избягвайте да правите тези 9 неща на празен стомах - изображение

"Вие сте това, което ядете" е поговорка, позната на всички. Но всичко, което правим, преди хранене, оказва голямо влияние върху нашето здраве. Представяме ви 9 неща, които не бива да извършвате на гладно (не по-малко от 2 часа след последното хранене).

1. Да взимате противовъзпалителни средства.

Аспирин, парацетамол и други нестероидни противовъзпалителни средства (НСПВС) не могат да се приемат на празен стомах. Това не само намалява тяхната ефективност, но и причинява сериозни здравословни проблеми (като например, стомашно кървене).

  • Съвет: Прясното мляко намалява отрицателните ефекти от НСПВС. Ако не разполагате с тази напитка, може да използвате обилно количество вода, за да приемете лекарството.

2. Да пиете кафе.

Дори безкофеиновото кафе стимулира производството на киселина, която може да причини стомашни киселини и други проблеми на храносмилателния тракт, ако се приема на празен стомах. Пропускането на закуска, от друга страна, често води до недостиг на серотонин и мрачно настроение през целия ден.

  • Съвет: Ако не може да се откажете от навика да пиете кафе сутрин, добавете прясно мляко или сметана към него: млечните мазнини намаляват отрицателното въздействие на напитката. Изберете кафе, което е лиофизирано.

3. Да пиете алкохол.

Без хранене, степента на абсорбция на алкохола се увеличава значително и е същата като при неговото интравенозно инжектиране. От друга страна, отстраняването на алкохолните отпадъчни продукти се забавя. Това предизвиква тежък махмурлук. Бързото въздействие на алкохола върху организма има отрицателни последици за черния дроб, сърцето и бъбреците.

  • Съвет: Ако ситуацията не ви позволява да откажете дадената напитка, изберете такава, която е охладена и некарбонатна, тъй като тя се абсорбира по-бавно.

4. Да дъвчете дъвка.

Храносмилателната киселина, която се произвежда, докато дъвчете дъвка, разрушава лигавицата на празния стомах: свръхчувствителността към смолата може да доведе до гастрит. Също така, научно доказано е, че хората, които използват дъвки, предпочитат нездравословна храна (пържени картофки, бонбони и други), а не плодове и зеленчуци.

  • Съвет: Дъвченето на дъвка, която съдържа естествени подсладители (ксилитол, сорбитол), е по-малко вредна от тази със захар, цикламат или аспартам. Избягвайте употребата на този продукт за повече от 10 минути, дори и на пълен стомах.

5. Да си лягате.

Гладът и ниските нива на глюкоза възпрепятстват заспиването и предизвикват ранно събуждане. Интересното е, че липсата на сън увеличава нивата на хормоните на глада. Това ни кара да консумираме повече храна на следващия ден, след пропускане на вечерята.

  • Съвет: Храненето преди сън е лоша идея. Най-доброто решение са млечните продукти, тъй като те съдържат калций и магнезий. Тези хранителни вещества осигуряват здрав сън.

6. Да правите интензивни упражнения.

Съществува мнение, че упражненията на празен стомах изгарят повече калории. В действителност, това не влияе върху загубата на мазнини. Мускулната загуба, от друга страна, е реална. Интензивността на упражненията също намалява, тъй като тялото изпитва недостиг на енергия.

  • Съвет: Заменете интензивните упражнения с аеробни. Ако имате храносмилателни проблеми, е по-добре да приемете лека закуска преди тренировка, защото физическата активност предизвиква производството на стомашен сок, който може да се окаже вреден за празния стомах.

7. Да пазарувате.

Всички знаем, че гладът ни кара да купуваме повече храна, отколкото в действителност се нуждаем. Всъщност, празният стомах ни прави по-лакоми, дори в магазините за нехранителни продукти. Според изследване, вътрешното послание "искам храна" се свежда само до "искам", а гладният човек се подчинява на това послание чрез закупуване на различни неща.

  • Съвет: Освен приготвянето на списък за пазаруване, плащането в брой също може да ви помогне да спестите пари. По-нататъшните проучвания показват, че хората са склонни да харчат по-малко, когато използват този метод за разплащане.

8. Да пиете сок от портокал.

Киселините и фибрите, които се съдържат в цитрусовите плодове, раздразват празния стомах. Това е опасно за хора, които имат гастрит или са изложени на риск от развитие на съответното заболяване.

  • Съвет: Прясно изцеденият сок от портокал няма да ви донесе нищо друго, освен ползи, ако го разредите с вода в съотношение 1:1 (за тези с хиперактивност) и 2:1 (за всички останали). Между другото, има и други храни, освен цитрусовите плодове, които не трябва да се консумират на празен стомах.

9. Да спорите.

Изследванията доказват, че гладът ни прави по-малко сдържани. Това е така, защото самоконтролът се нуждае от енергия, която е недостатъчна, когато стомахът е празен.

  • Съвет: Ако нямате време да ядете преди дискусия, консумирайте топла напитка и предложете такава на вашия опонент. По този начин може да направите разговора по-приятен.

Източник: www.brightside.me
Снимка: www.scmp.com
По статията работи: Маргарита Добрева

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛайфстайлЛюбопитноЗдравни съветиХранене при...ИсторияДиетиНовиниСпортАлтернативна медицинаБотаникаЛеченияКлинични пътекиФизиологияМедицински изследванияСнимкиСпециалисти