Начало Съвети Околна среда и бит Хранене и готвене Какви естествени подсладители е най-добре да използваме

Какви естествени подсладители е най-добре да използваме

Какви естествени подсладители е най-добре да използваме - изображение

Всички знаем, че бялата захар не е полезна, а напоследък на пазара се появиха много алтернативни подсладители с натурален произход. Те имат разнообразен хранителен състав, по-нисък гликемичен индекс, както и различно съотношение между глюкозата и другите захари.

Гликемичният индекс показва как въглехидратите на даден хранителен продукт се усвояват от организма. Храните с висок индекс водят до бързо покачване на кръвната захар и инсулина, като по скалата от 1 до 100 обикновената захар има резултат 65.

Представяме ви кратка характеристика на най-разпространените естествени подсладители, за да може да направите информиран избор и да изберете най-подходящата алтернатива за вас.

1. Мед
Медът безспорно притежава много полезни качества, като е източник на ензими, антиоксиданти, аминокиселини и минерали. Той има антибакртериални и имуностимулиращи свойства, а гликемичният му индекс варира между 45-58. Една супена лъжица съдържа 64 калории (21 за чаена), което е съвсем малко повече от 50 калории за бялата захар. Суровият мед е най-полезен, защото при пастьоризация полезните му свойства намаляват.
Мед2. Кленов сироп
Той се приготвя чрез варене и сгъстяване на сок от кленово дърво. В него се съдържат 24 вида антиоксиданти, гликемичният му индекс е 54, а в състава му влизат 50% глюкоза и 50% фруктоза. Въпреки че е естествен продукт, той също покачва нивата на кръвната захар и е необходимо да се консумира в умерени количества. Една супена лъжица съдържа 51 калории.

3. Меласа
Меласата се получава от захарна тръстика. За разлика от захарта, тя е богата на ценни вещества и е по-полезна, когато цветът е тъмен. Черната меласа се приготвя, като захарния сироп се преработва 3 пъти за премахване на по-голямо количество от захарозата. Меласата съдържа 60 калории за супена лъжица, има гликемичен индекс 55 и повече антиоксиданти от меда и кленовия сироп.

Меласа

4. Кокосова захар
Продуктът се приготвя от сокa на кокосовите палми. Този вид захар има доста нисък гликемичен индекс от 35-40, съдържа същото количество калории като бялата захар, а на вид и вкус наподобява кафявата захар. Кокосовата захар е добра алтернатива за подслаждане.

5. Сироп от агаве
Той се произвежда от същия вид кактус, който се използва за текила и въпреки че се води като натурален продукт, сиропът всъщност преминава сложен процес на обработка. Той има много високо съдържание на фруктоза (около 85%), което означава, че може да натовари черния дроб. Сиропът има нисък гликемичен индекс (20-30 по скалата), а калориите му са близки до тези на захарта. Този продукт не е сред най-добрите алтернативни подсладители.

Сироп от агаве

Редактор: Гергана Стоева
Източници: popsugar.co.uk / greatest.com / mindbodygreen.com / healthline.com
Снимки: daringgourmet.com / remediesforme.com / rd.com / healthline.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияБотаникаАлт. медицинаЗдравни съветиЛюбопитноНовиниРецептиЛайфстайлНормативни актовеЕ-тата в хранитеДиетиХрани и ястияСнимкиВидеоПроизводителиСпортАнкетиЛеченияИзследванияХранене при...ИнтервютаИсторияКлинични пътекиОрганизацииФизиология