Начало Съвети Здраво тяло Превенция и лечение на болести Как да заемате любимата поза по време на сън, без да вредите на здравето

Как да заемате любимата поза по време на сън, без да вредите на здравето

Как да заемате любимата поза по време на сън, без да вредите на здравето - изображение

Докторите твърдят, че вашата поза по време на сън може да причини проблеми със здравето. Но няма нужда да прекратявате навиците, за да бъдете здрави. Просто трябва да направите няколко малки корекции. Представяме ви препоръките на специалистите, за да заемате любимата поза по време на сън, без да вредите на здравето.

1. Спане на една страна

Учените смятат, че спането на една страна помага за пречистване на церебралната течност от токсините. То намалява главоболието и развитието на болест на Алцхаймер и Паркинсон. Освен това, облекчава стомашните киселини, като същевременно увеличава натиска върху черния дроб.

  • В случай на храносмилателни проблеми, лекарите препоръчват да спите на лявата страна. По този начин може да подобрите кръвообращението и да облекчите проблемите, свързани със стомаха и хранопровода.
  • Поставете малка и твърда възглавница между краката, за да държите гърба изправен докато спите на една страна. И съответно, да намалите натиска върху ставите.
  • Ако страдате от високо кръвно налягане и проблеми с кръвообращението, се препоръчва да спите на дясната страна. Правете това, за да намалите натиска върху сърцето.

2. Спане по гръб

Спането по гръб е най-добрата поза за хората, които страдат от проблеми със ставите и гръбначния стълб. Тя помага за предотвратяване на бръчки и стомашни киселини. Но е неподходяща за тези, които имат проблеми с носа и високото кръвно налягане или хъркат.

  • За да се отървете от хъркането, използвайте "закръглена" възглавница (или поставете друга малка под врата), така че да разположите горните въздушни канали в правилна позиция.
  • В случай на хрема, повдигнете главата с няколко възглавници. По този начин може да предотвратите блокирането на слуз в синусите (ъгълът не трябва да бъде много голям, за да не навреди на вашия врат).
  • Ако страдате от болки в кръста и ставите, поставете малка възглавница под врата, голяма и плоска под коленете и увита кърпа под долната част на гърба. По този начин може да поддържате гръбначния стълб и да осигурите нормално кръвообращение.

3. Спане по корем

Японски изследователи установяват, че спането по корем помага за намаляване на кръвното налягане, подобряване на храносмилането и облекчаване на проблемите, свързани с хъркането и киселините.

  • За да предпазите гръбначния стълб от прекомерно огъване и да намалите натиска върху долната част на гърба, поставете увита кърпа под стомаха и областта на таза. Възглавницата под главата трябва да бъде плоска или просто да я премахнете, за да не навредите на врата.

4. Заемане на поза "ембрион" по време на сън

Тази поза може да изглежда удобна, но засяга здравето на гърба. Тя помага за ограничаване на диафрагменото дишане и предотвратяване на хъркането. Ако страдате от респираторни проблеми, като астма, трябва да избягвате заемането на поза "ембрион" по време на сън.

  • За да изправите гърба, уверете се, че ръцете и краката са в правилна позиция, а гърдите са "свободни". Поставете мека и голяма възглавница между краката и друга между лактите. Използвайте такава, която е малка и пухкава, за да поддържате врата.

По статията работи: Маргарита Добрева
Източник: brightside.me
Снимка: yahoo.com

5.0, 1 глас

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛайфстайл