Начало Съвети Околна среда и бит Хранене и готвене Как да се справим с апетита за сладко

Как да се справим с апетита за сладко

Как да се справим с апетита за сладко - изображение

За да поддържаме оптимално здраве и тегло, е добре да намалим употребата на захар и „бързи” въглехидрати. Те предизвикват пикове и спадове в нивата на кръвната глюкоза, които водят до краткотрайно засищане, летаргичност и още глад за такива храни.

Въпреки че са лишени от ценни хранителни вещества, преработените въглехидрати предлагат наситен вкус и доза добро настроение. Ограничаването на този вид храни е предизвикателство, но имаме няколко полезни съвета, с които да по-лесно да победите апетита за сладко.

1. Хранете се редовно
Когато пропускате хранения или оставяте твърде големи интервали между тях, кръвната захар се понижава и започвате да изпитвате силен глад. По-добре избягвайте да се чувствате прегладнели, защото тогава естествената реакция на организма е да ви подтикне към нещо с повече захар и мазнини. Вместо това хапвайте на около 3 часа и не оставяйте гладът да вземе контрол.
Полезна комбинация2. Комбинирайте храните
Когато ви се яде нещо сладко, съчетайте полезното с приятното. За да не приемате голямо количество захар, комбинирайте с продукти, богати на фибри. Малко шоколад може да ви засити, ако консумирате с храни като плод, пълнозърнеста филийка хляб или оризовки. Често желанието за сладко е знак, че сме гладни.

3. Излезте навън
Когато почувствате глад за въглехидрати, излезте на кратка разходка. Така физически и психически се отдалечавате от изкушението, а и осигурявате малко движение. Останете навън поне 15 минути и при нужда помислете за по-добра алтернатива. Може да поръчате фреш или пък чай или кафе с 2 пакетчета захар, които съдържат едва 32 калории.
Разходка навън4. Опитайте с дъвка
Ако сте се нахранили или вече сте яли сладко, но ви се иска да вземете още, пробвайте с драже сладка дъвка. Най-вероятно апетитът ще отшуми в следващите 15 минути, а дотогава може да останете „заети” с дъвката си.

5. Не пропускайте зеленчуците
Зеленчуците съдържат фибри, които намаляват глада и апетита. Може да ги добавите и към следобедното си хранене за качествено засищане, докато стане време за вечеря. Морковите и червеното цвекло са изключително хранителни, а зелената салата подхожда както на готвените ястия, така и на сандвич или солени крекери.
Салата6. Избирайте умно
Не е нужно да спираме сладкото изцяло, а да се научим да правим умни избори. Проверявайте етикетите на храната, за да прецените кои продукти съдържат по-малко захари, мазнини и калории. Например един сладолед без специална глазура, може да има по-ниска енергийна стойност от вафла или няколко бисквити.

Редактор: Гергана Стоева
Източници: mindbodygreen.com / webmd.com
Снимки: thecostaricanews.com / freepik.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛеченияЛюбопитноЗдравни съветиСпортАлт. медицинаСнимкиХранене при...ДиетиЛайфстайлБотаникаСъставкиРецептиФизиологияИсторияХрани и ястияНовиниСоциални грижиПсихологияИнтервютаСпециалистиТестовеВидеоАнкетиНормативни актовеЗаведенияОрганизацииКалкулаториПроизводители