Начало Съвети Околна среда и бит Хранене и готвене Как да спазваме палео диета

Как да спазваме палео диета

Как да спазваме палео диета - изображение

Идеята на този хранителен режим е завръщане към естествения начина на хранене на хората от древността и изключване на високо преработените храни. Името идва от историческия период на палеолита (каменната ера), който датира от началото на човешката раса. Много от най-разпространените болести са последица от съвременната диета и застоял начин на живот. Палео диетата включва храните, достъпни за древните ловци и събирачи, които първи са обикаляли земята.

Диетата въздейства положително на здравословното състояние и теглото, защото изключва храни с високо съдържание на преработени мазнини и захар, които вредят на организма и носят излишни калории. Вместо това режимът е фокусиран върху чисти меса, плодове, зеленчуци и ядки.

Вижте кои са храните, попадащи в спектъра на диетата и тези, които трябва да бъдат избягвани.

1. Палео хранене

Цели храни, богати на нутриенти, микроелементи и фибри. Те съдействат за дълготрайно чувство на ситост и балансирани нива на кръвна захар.

  • Чисто (нетлъсто) говеждо, свинско и птиче месо. За предпочитане от свободно отглеждани животни и органик ферми
  • Дивеч като пъдпъдък, елен и други
  • Яйца, но не повече от 6 на седмица. Препоръчително е да са от свободно отглеждани кокошки.
  • Морски животни като риби, миди и ракообразни
  • Плодове и зеленчуци. Повече зелени и нисковъглехидратните зеленчуци, а тиква, червено цвекло и сладки картофи в модерация.
  • Ядки и семена
  • Полезни мазнини като кокосово масло, зехтин, ленено масло и гхи в ограничени количества

Палео хранене

2. Храни, които да избягвате
Има различни разновидности на палео режима, но повечето изключват или силно ограничават приема на зърнени храни, бобови култури и мляко. Освен това се избягват преработени храни с добавени мазнини, захар, маргарин и изкуствени съставки.

  • Всички млечни продукти като мляко, сирене и масло
  • Зърнени култури като ориз, пшеница, овес и ечемик
  • Бобови култури като боб, грах, леща и фъстъци
  • Високовъглехидратни зеленчуци като картофи
  • Сладки изделия, захар, мед и изкуствени подсладители
  • Сладки безалкохолни напитки и плодови сокове
  • Тлъсти или обработени меса като бекон, деликатесни колбаси и кренвирши
  • Преработени и пакетирани храни

Вредни храни

Редактор: Гергана Стоева
Източници: everydayhealth.com / thepaleodiet.com
Снимки: eatdrinkpaleo.com.au / greenhealthycooking.com / hungryforever.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиСпортЛайфстайлСнимкиЛюбопитноАлт. медицинаХранене при...ЛеченияРецептиНовиниПсихологияИнтервютаФизиологияТестовеСпециалистиДиетиВидеоИсторияАнкетиНормативни актовеОрганизацииБотаникаЗаведенияКалкулаториПроизводители