Начало Съвети Здраво тяло Превенция и лечение на болести Консумирайте по 2 яйца всяка сутрин поради 9 причини

Консумирайте по 2 яйца всяка сутрин поради 9 причини

Консумирайте по 2 яйца всяка сутрин поради 9 причини - изображение

Полезните свойства на яйцата са били подлагани под въпрос в продължение на много години. Хората са проклинали този продукт, който вече е доказан като уникален по своя състав поради различни причини. Представяме ви резултати от последните прочувания относно ползите от яйцата върху човешкото тяло.

1. Защита за мозъка.

Фосфолипидите, които осигуряват нормална комуникация на мозъчните клетки, се състоят от холин. Клинично доказано е, че този витамин е най-важният изграждащ материал за мозъка. При консумация на 2 яйца дневно вашето тяло получава достатъчно количество от хранителното вещество. Недостигът на холин води до намаляване на паметта.

2. Предпазване на зрението.

Нови изследвания показват, че кокошите яйца са богати на лутеин. Това вещество е отговорно ясното и изострено зрение. При недостиг се образуват разрушителни промени в тъканите на окото и зрението се влошава необратимо.

3. Укрепване на зъби и кости.

Ако предложите на човек избор между консумация на лъжица рибено масло или варено яйце, то той би предпочел второто. Особено ако знае, че съдържанието на витамин D е еквивалентно в двата продукта. Освен това, учените са открили начин за увеличаване на това вещество в яйцата, като хранят кокошките със специални добавки. Витамин D помага за по-доброто усвояване на калций и укрепва костите и зъбите.

4. Предпазване на кожа, коса и черен дроб.

Биотинът, витамин B12 и смилаемите протеини допринасят за укрепване на косата и кожата. Фосфолипидите, съдържащи се в кокошите яйца, насърчават елиминирането на токсините от черния дроб.

5. Намаляване на риска от сърдечно-съдови заболявания.

Нови изследвания показват, че количеството на холестерол в яйцата е пропорционално спрямо това на фосфатидите, затова не е вреден за нашето здраве. Също така възпрепятства производството на холестерол в организма. В допълнение, яйцата съдържат Омега-3 мастни киселини, които намаляват нивата на триглицеридите, като по този начин редуцират риска от сърдечно-съдови заболявания.

6. Загуба на тегло.

Американски учени стигат до заключение, че комбинацията от нискокалорична диета с консумация на яйца за закуска помага за намаляване на теглото близо два пъти по-бързо. Тя засища организма за дълъг период от време и намалява количеството на приетата храна за деня.

7. Намаляване на риска от ракови заболявания.

Холинът, който е така необходим за мозъка, предпазва от развитие на ракови заболявания. Според резултатите от едно проучване, жените, включващи яйца в своята ежедневна диета през юношеството, имат с 18% по-малък риск от развитие на рак на гърдата.

8. Полза при планиране на деца.

Витамин B взима участие във формирането на половите хормони. Витамин B9 има друго име: фолиева киселина. Той помага за образуването на червените кръвни клетки и невралната тръба на плода и намалява риска от умственото изоставане на детето. Ето защо витамин B9 е толкова необходим за жените, които планират своята бременност. В допълнение, едно яйце съдържа близо 7 мкг от това хранително вещество.

9. Забавяне процесите на стареене.

Това се разбира от изследвания, проведени от холандски учени. При 87% от жените, на възраст между 35 и 40 години, старческите петна изчезват и кожата се повдига. При мъжете бръчките около очите видимо се изглаждат.

Източник: www.brightside.me
Снимка: www.blog.vitaminworld.com
По статията работи: Маргарита Добрева

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияРецептиЗдравни съветиХрани и ястияЛайфстайлЛюбопитноАнкетиХранене при...НовиниСнимкиДиетиАлтернативна медицина