Начало Съвети Околна среда и бит Хранене и готвене Консумирайте 5 вида храни за здрави кости

Консумирайте 5 вида храни за здрави кости

Консумирайте 5 вида храни за здрави кости - изображение

Статистиката сочи, че всяка година милиони пациенти получават фрактури, дължащи се на отслабена костна структура. Това е свързано с различни фактори като възраст, генетика, нездравословна диета и остеопороза. Изследванията показват, че жените са по-предразположени към такива проблеми, като при тях костната плътност започва да намалява след 30 годишна възраст.

Пълноценното хранене е изключително важно в грижата за вашите кости. За целта организмът се нуждае от храни, богати на калций и витамин D, който е необходим за усвояването му. Други елементи, допринасящи за здравето на костната система, са минералите магнезий и фосфор, както и витамините С и К. Ето кои храни ни помагат да се снабдим с тези ценни хранителни вещества:

1. Тъмни зеленолистни зеленчуци

Те са чудесен растителен източник на калций, а в сварен вид една чаша от тях предлага около 20% от необходимата ви доза от този минерал. Може да използвате спанак, различни видове зеле и зелената салата, като за предпочитане са по-тъмнозелените разновидности.

Зеленолистни зеленчуци2. Риба

Подходящи са сьомгата, сардините и рибата тон. Те съдържат добра доза витамин D и други важни нутриенти като магнезий, калий и Омега-3 мастни киселини.

3. Млечни и соеви продукти

Млечните продукти са богат източник на калций, като е препоръчително да бъдат пълномаслени. Чаша прясно мляко съдържа около 20% от дневната ви нужда от минерала, а тофуто и соевото мляко са много добър растителен източник на калций.

Соево мляко

4. Плодове

  • Цитруси и киви: Тези плодове са отличен източник на витамин С, който помага не само да поддържате добър имунитет, но и да имате здрави кости. Подходящ вариант са и плодовите сокове.
  • Смокини: Те съдържат много полезни съставки, сред които е и минералът калций. Само 5 смокини предлагат около 90 милиграма калций.

5. Ядки и семена

Те съдържат ценни за костите елементи, включващи магнезий, цинк и алфа-линоленова киселина. Подходящ избор са бадеми, орехи, тиквени семки, бразилски орех, ленено семе и сусам.

Ядки

Редактор: Гергана Стоева
Източници: webmd.com / healthline.com / algaecal.com
Снимки: tasteforlife.com / superlife.com / aaptiv.com / homegymr.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноЗдравни съветиАлт. медицинаИзследванияКлинични пътекиСъставкиХранене при...ПатологияЗаболявания (МКБ)СнимкиФизиологияИсторияЕ-тата в хранитеНормативни актовеБотаникаЛеченияНовиниРецептиЛайфстайлСпортСпециалисти