Начало Съвети Здраво тяло Превенция и лечение на болести Консумирайте 6 вида храни против запек

Консумирайте 6 вида храни против запек

Консумирайте 6 вида храни против запек - изображение

Запекът е симптом, а не заболяване. Повечето от причините за неговата поява са безобидни, но има някои, които могат да породят известни притеснения, като хипотиреоидизъм, диабет, болест на Паркинсон, непоносимост към глутен, рак на дебелото черво, дивертикулит и други. В САЩ хората плащат близо 250 милиона годишно за медикаменти срещу запек.

Методите за третиране на състоянието зависят от основната причина и неговата продължителност. Но съществуват начини, чрез които може да се отървете от запека. Важно е обаче да знаете, че ако имате други странични ефекти, трябва да запишете час, за да се консултирате с лекар възможно най-скоро.

Представяме ви списък с храни, които може да добавите към вашата диета и още няколко практични начина за сбогуване със запека.

1. Вода

Запекът се появява заради дехидратация на дебелото черво. Хидратираното тяло изтегля по-малко количество течност от съответния орган. По този начин изпражненията остават меки и преминават по-лесно през дебелото черво. Препоръчително е да консумирате поне 8 чаши вода дневно, за да подобрите функционирането на метаболизма.

2. Кисело мляко

Киселото мляко съдържа пробиотици (полезни бактерии), които могат да помогнат за облекчаване на проблемите, свързани с храносмилателната система.

3. Меласа

Меласата се получава чрез тройно преваряване на захарен сироп. Тя съдържа значително количество витамини и минерали (особено магнезий), които помагат за облекчаване на проблемите, свързани със запека. Всичко, което трябва да направите, е да консумирате една супена лъжица вечер преди лягане.

4. Сусамови семена

Добавете сусамови семена към вашата салата, напитка или кисело мляко. Една супена лъжица от този натурален продукт съдържа близо 1,1 грам фибри, които помагат за подобряване на храносмилането. Друга добра алтернатива са тиквените семки. Само 85 броя от тях са източник на цели 5 грама фибри.

5. Банани

Тук е въпрос на време. Докато "зелените" банани могат да причинят запек, зрелите помагат за неговото облекчаване. Така че, ако страдате от подобни проблеми, сами преценете кои плодове искате да консумирате.

6. Сливи

Сливите (сушени сливи) могат да помогнат за облекчаване на запека. Те са ценни източници на неразтворими фибри, както и сорбитол, които представляват естествен лаксатив. Някои деца не обичат вкуса на сини сливи. Те могат да ги консумират под формата на ледени близалки или напитки, примесени с друг плодов сок, който скрива вкуса.

Бонус:

  • Акупресура: притиснете точката (CV6), разположена три пръста под пъпа, в продължение на 30 секунди. Затворете очи и дишайте нормално. По този начин може да подобрите функцията на червата и да облекчите запека.
  • Ароматерапия: етеричните масла от мента, копър, лимон, босилек, портокал и розмарин са едни от най-добрите съюзници в борбата срещу констипацията.
  • Упражнения - редовните разходки, дори тези, които траят по 10-15 минути дневно, могат значително да увеличат ефективността върху храносмилателната система.

Редактор: Маргарита Добрева
Източник: brightside.me
Снимка: webconsultas.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиХранене при...ДиетиЛюбопитноИсторияАлт. медицинаЛеченияЛайфстайлСпортНовиниЗдравни проблемиБотаникаСнимки