Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Контролирайте теглото с интервално гладуване

Контролирайте теглото с интервално гладуване

Контролирайте теглото с интервално гладуване - изображение

Интервалното гладуване (Intermitten fasting) е една от популярните тенденции в сферата на фитнеса и здравословното хранене. Методът се използва не само за отслабване, но и с цел регенерацията на клетките, подобряване на метаболизма и функциите на някои от хормоните.

Основният принцип на интервалното гладуване е спазването на периоди на хранене и пост, като фокусът е главно върху това кога се храните, а не какви храни приемате. Според много диетолози, удълженият интервал между храненията е естествен и здравословен процес за човешкото тяло, практикуван още от древността.

Има различни начини за прилагане на техниката:

Методът 16/8 представлява цикъл, в който организмът прекарва 16 часа в пост, а приемането на хранителни вещества се осъществява през останалите 8. Това означава, че ако пропуснете закуската и обядвате в 1, последното ви хранене трябва да бъде до 9 вечерта. Ако пък прекратите поста си в 11 сутринта, изберете време за вечеря не по-късно от 7.

Двадесет и четири часовият пост се прилага само веднъж или два пъти седмично. За да осигурите такава дистанция между храненията е необходимо да изберете ден, в който пропускате закуската и обяда и вечеряте по същото време както предходната вечер. Например, ако във вторник последното ви хранене е било в 8, в сряда прекратявате поста си по същото време.

През гладните периоди е позволен приемът на вода, кафе, чай или фитнес добавки за спортуващите. Идеята е, че при хранене организмът предпочита да използва новопостъпилите в системата вещества вместо складираните запаси. Когато сте в режим на пост, тялото не може да използва енергия от храната и затова преминава към разграждане на натрупаните мазнини.

Интервалното гладуване подобрява инсулиновата чувствителност, а намалените нива на хормона улесняват достъпа към складираната маса. Освен това се стимулира възстановяването на клетките и хормона на растежа, който благоприятства мускулното изграждане.

По статията работи: Гергана Стоева
Източници: healthline.com/nerdfitness.com
Снимка: organicauthority.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияДиетиЗдравни съветиСпортЛайфстайлХранене при...ЛюбопитноИсторияПсихологияТестовеАлт. медицинаБотаникаРецептиЛеченияКалкулаториВидеоАнкетиСнимкиНормативни актовеНовиниЗаведенияИнтервютаОрганизацииПроизводители