Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Насърчете загубата на тегло със 7 вида сложни въглехидрати

Насърчете загубата на тегло със 7 вида сложни въглехидрати

Насърчете загубата на тегло със 7 вида сложни въглехидрати - изображение

Нисковъглехидратната диета води до бързи, но временни резултати. Недостигът на калории е основното нещо, на което трябва да обърнете внимание, когато става дума за намаляване на теглото, заедно с балансът на протеини, мазнини и въглехидрати, за да направите процеса здравословен и безопасен. Има продукти, богати на сложни въглехидрати, фибри и витамини. Те предоставят чувство на ситост за дълъг период от време, без да изискват прием на прекомерно количество храна.

Представяме ви най-важната информация за въглехидратите, споделена от диетолози и списък с най-вкусните продукти, които могат да помогнат за справяне с наднорменото тегло.

Разликата между прости и сложни въглехидрати

Най-важното нещо, което трябва да запомните за въглехидратите, е, че предоставят голямо количество енергия. Дори мазнините и протеините не могат да се метаболизират без тяхна помощ. Но въглехидратите често са обвинявани за това, че допринасят за наддаване на теглото. Дали наистина е така?

Въглехидратите се разделят на два вида: сложни и прости.

Сложните въглехидрати съдържат нишесте, фибри, пектин и гликоген (хляб, бобови и зърнени култури, макаронени изделия, картофи, зеленчуци и ядки).

  • Те се усвояват бавно и предоставят чувство на ситост (нишесте+фибри).
  • Те подобряват работата на червата и поддържат чревната флора (фибри).
  • Те намаляват задържането на излишни течности в организма (фибри).
  • Те поддържат стомашната лигавица и подобряват храносмилането (пектин).
  • Те помагат за растежа на мускулите (гликоген).

Простите въглехидрати съдържат глюкоза, фруктоза, галактоза, захароза и малтоза (плодове, прясно мляко, захарни изделия, бира и хранителни продукти от заведения за бързо хранене).

  • Те причиняват промени в кръвната захар.
  • Те предоставят повече енергия.

Когато нивата на глюкоза се повишат, панкреасът започва да произвежда инсулин. Колкото повече въглехидрати приемате, толкова по-голям е рискът от развитие на диабет и други заболявания. Сложните въглехидрати забавят тези процеси, докато простите причиняват колебания в нивата на кръвната захар и желание за консумация на повече храна.

Приемът на прости въглехидрати води до повишено производство на инсулин. Той възпрепятства правилното усвояване на мазнините и по този начин увеличава телесното тегло.

С други думи, трябва да се откажете простите въглехидрати и да поддържате балансирана диета. Консумирайте повече сложни въглехидрати, ако искате да отслабнете.

Списък с хранителни продукти:

1. Нахут

Нахутът съдържа протеини и незаменими аминокиселини, които са отговорни за правилното функционране на метаболизма. А фибрите оказват влияние върху приема на храна. Нахутът върви със зеленчукови супи, подправки и зехтин. Хумусът е едно от най-известните арабски ястия. Той се приготвя от намачкан нахут. Ако искате да отслабнете по-бързо, диетолозите препоръчват да избягвате продукти с високо съдържание на наситени мазнини. Или просто да ги замените с нахут.

2. Царевица

Царевицата е чудесен източник на витамини и протеини. Те помагат за подхранване на кожата, косата и ноктите. Освен това допринасят за изгаряне на излишните мазнини и снабдяване на тялото с фибри, които стимулират чревната дейност. Ето още един интересен факт: ако смесите боб и царевица може да намалите теглото много по-ефективно, тъй като и двата продукта съдържат устойчиво нишесте - въглехидрат, способен да подобри метаболизма.

3. Паста

Пълнозърнестите тестени изделия са едни от основните продукти в "списъка с диетични храни". Те съдържат сложни въглехидрати, които предоставят енергия и пречистват тялото от токсините. Пастата върви перфектно със зеленчуци. Но преди да ги добавите към нея, се уверете, че я приготвяте в стил "ал денте" (твърдо сварена).

4. Зелен боб и аспержи

Зеленият боб е богат на калий, който укрепва мускулите и нормализира чревната флора. Той се препоръчва за вегани и вегетарианци, защото съдържа голямо количество растителни протеини. Този нискокалоричен продукт е много популярен сред хората, които искат да отслабнат. Зеленият боб предоставя хранителни вещества и засища за дълъг период от време.

Аспержите също имат своите предимства. Те съдържат фибри и голямо количество витамини. Освен това помагат за намаляване на кръвното налягане, премахване на токсините и симулиране на сърдечната дейност.

5. Гъби

Гъбите са вкусни и нискокалорични продукти. Само 100 грама от тях съдържат близо 27 калории, ако са сурови и 50 калории, ако са пържени. Аминокиселините, фосфорът, калият и витамините (B, C и D) превръщат гъбите в здравословна храна. А фибрите и протеините, съдържащи се в тях, намаляват апетита и засищат тялото. Дори има специални диети с гъби.

6. Ориз

Дивият ориз се счита за един от най-здравословните продукти. Той съдържа малко калории и много фибри, протеини и триптофан - аминокиселина, която действа като естествено успокоително. Препоръчително е да го консумирате в комбинация с други продукти, като бял или кафяв ориз, тъй като е прекалено "тежък".

7. Картофи

Здравословна ли е консумацията на картофи? Това е един от най-спорните въпроси в диетологията. Е, вредата от приема на този вид кореноплодни е малко преувеличена. Не всеки знае, че те съдържат по-малко нишесте от тестените изделия и някои зърнени храни. Но начинът на готвене е това, което наистина има значение. Печените или варени картофи няма да повлияят върху телесното тегло, защото запазват своите полезни качества. Препоръчваме да спрете да използвате мазнина за тяхното приготвяне. И да избягвате комбинацията от месо и картофи (особено пържени). Изберете методите, които посочваме по-горе, за да се възползвате максимално от техните полезни свойства.

По статията работи: Маргарита Добрева
Източник: brightside.me
Снимка: barmethod.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноСпортСъставкиХранене при...ИсторияЗдравни съветиФизиологияСнимкиБотаникаЛайфстайлДиетиАлт. медицинаРецептиНовиниТестовеПсихологияЛеченияПроизводителиКалкулатори