Начало Съвети Здраво тяло Превенция и лечение на болести Облекчете симптомите при синдром на карпалния тунел чрез 6 начина

Облекчете симптомите при синдром на карпалния канал чрез 6 начина

Облекчете симптомите при синдром на карпалния канал чрез 6 начина - изображение

Изпитвали ли сте някога изтръпване на ръцете и пръстите по време на сън? Това е един от основните признаци на така наречения синдром на карпалния канал, който засяга много хора в цял свят. Ако го пренебрегнете, той може да увреди здравето в дългосрочен план, затова е важно да предприемете превантивни мерки срещу него.

Представяме ви някои от най-ефективните начини за третиране на изтръпнали крайници. Изпробвайте ги веднага след като усетите ранните признаци на синдрома на карпалния канал.

Какво представлява синдрома на карпалния канал?

Синдромът на карпалния тунел е познат още като медиана на нервната компресия. Първите симптоми, които се появяват, са изтръпване и скованост в областта на ръцете и краката по време на сън. С напредване на състоянието, симптомите започват да се влошават през деня. Синдромът на карпалния канал се среща по-често при жените, отколкото при мъжете и засяга предимно хора на средна възраст. Важно е да вземете определени предпазни мерки, за да предотвратите развитието на състоянието.

1. Правете чести почивки

Работните позиции, които изискват повтарящи се действия с китките, имат отрицателно въздействие върху синдрома на карпалния тунел. Вашите ръце се нуждаят от редовни почивки между професионалните сесии. Настройте алармата на всеки 2-3 часа и правете леки упражнения. Добавете няколко клека към тях и може да тонизирате цялото тяло.

2. Дръжте китките изправени, докато работите

Проучванията показват, че съществува положителна връзка между разположението на китките и синдрома на карпалния канал. Регулирайте стола така, че предмишниците да са на нивото на клавиатурата. Опитайте се да държите китките в неутрална позиция, без да ги извивате.

3. Помислете за употребата на шина за китки

Този "аксесоар" помага за поддържане на китките в неутрална позиция. Ето защо е важно да го носите, докато спите или работите на компютър. Много е трудно да контролирате китките по време на сън, но шината може да способства за тяхното обездвижване.

4. Правете упражнения

Упражненията за разтягана на мускулите около китката помагат на сухожилията, които преминават през карпалния канал, да останат в добра форма. Опитайте се да добавите разтягане, огъване или свиване, за да подобрите тяхната ефективност.

5. Заемете правилна стойка

Заемането на правилна стойка по време на работа е от съществено значение за поддържане на добро здраве. Оказва се, че лошата поза на регулярна основа води до компресиране на раменните нерви, което в крайна сметка засяга ръцете и китките. Седнете с изправен гръб и клена, опрени в пода. 

6. Охладете китките

Ледът е известен с това, че намалява болката в областта на ръцете и китките. Поставете няколко ледени кубчета върху засегантия участък. Или просто потопете китките в студена вода за 5-10 минути. По този начин може да облекчите дискомфорта, причинен от синдром на карпалния канал.

Редактор: Маргарита Добрева
Източник: brightside.me
Снимка: gotpainarizona.com

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпорт