Начало Съвети Околна среда и бит Хранене и готвене Опитайте 5 натурални подсладители без въглехидрати и калории

Опитайте 5 натурални подсладители без въглехидрати и калории

Опитайте 5 натурални подсладители без въглехидрати и калории - изображение

Ако имате проблеми с кръвната захар или се придържате към нисковъглехидратен режим, вероятно сте се питали кои са най-добрите опции за подслаждане без захар или изкуствени овкусители. На пазара можем да намерим голямо разнообразие от натурални подсладители, които са полезни, но имат доста висок гликемичен индекс и калорийно съдържание. От друга страна, изкуствените продукти като аспартам и захарин крият немалко здравословни рискове.

Представяме ви 5 от най-добрите натурални подсладители, които не водят до покачване на кръвната захар и не съдържат калории.

1. Стевия

Стевията е растение, чиито листа имат сладък вкус и се използват за извличането на стевиол гликозиди, които са нисковърглехидратен подсладител. Въпреки че е 200-400 пъти по-сладка от захарта, стевията не афектира нивата на кръвната глюкоза и инсулина. Тя трябва да се употребява в малки количества заради наситения й вкус, поради което в трудно да се използва като заместител на захарта в рецептите. Ако количеството й не е добре съобразено, се усеща особен нагарчащ привкус. За сметка на това лесно може да се добави в кафе, чай и други безалкохолни напитки.

Стевия

2. Еритритолът

Това е естествен захарен алкохол, който има гликемичен индекс 0 и около 70% от сладостта на обикновената захар. За разлика от други съединения, спадащи към групата на захарните алкохоли, еритринолът не причинява храносмилателни смущения. Той може да се смесва със стевия, а също така е добър заместител на захарта в сладкарските рецепти. При консумация може да усетите лек охлаждащ ефект върху езика.

3. Инулин

Инулинът съдържа високо количество разтворими фибри и най-често се извлича от растението цикория. Тези фибри не се преработват и абсорбират в стомаха, но служат за храна на полезните бактерии в храносмилателната система. Инулинът дължи сладкия си вкус на фруктоолигозахаридите, като има гликемичен индекс 0 и носи 70-80% от вкуса на захарта.

Инулин

4. Монк плодове

Екстрактът от монк е 200-300 пъти по-сладък от бялата захар, но не съдържа калории, има нулев гликемичен индекс и не покачва кръвната глюкоза. Той се използва за напитки, смутита и десерти. Не предизвиква стомашни смущения, но е малко по-скъп подсладител.

5. Сироп от якон

Този естествен продукт се извлича от корена на растението якон, произлизащо от Южна Америка. Сиропът има гликемичен индекс 1, а освен това съдържа пребиотици, които са необходими за поддържането на балансирана стомашно-чревна флора. Подобно на инулина, подсладителят съдържа фруктоолигозахариди и голяма част от него се състои от фибри.

Сироп от якон

Редактор: Гергана Стоева
Източници: draxe.com / dietdoctor.com / healthline.com
Снимки: daringgourmet.com / medicalnewstoday.com / drweil.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноИнтервютаЗдравни съветиБотаникаЛеченияПроизводителиПсихологияДиетиЛайфстайлАнкетиХранене при...ИсторияРецептиСнимкиВидеоСпортАлт. медицинаНормативни актовеНовиниТестовеОрганизацииЗаведенияПатологияКалкулаториХрани и ястияИзследванияКлинични пътекиСпециалистиЗдравни проблеми