Начало Съвети Здраво тяло Превенция и лечение на болести Открийте 8 ползи от ходенето пеша

Открийте 8 ползи от ходенето пеша

Открийте 8 ползи от ходенето пеша - изображение

Според Medicine and Science in Sports and Exercise journal, ходенето пеша помага за намаляване на риска от развитие на хронични заболявания и се смята за "чудотворно лекарство" от много лекари и терапевти. Това, което превръща дейността в най-добрата форма на упражнения за здравето, е фактът, че не натоварва сърцето и ставите и следователно - оказва по-голямо въздействие върху общото благосъстояние. Умерените тренировки могат да имат по-добър и по-бърз ефект върху тялото, но също така увреждат ставите и костите. Представяме ви няколко основни предимства на ходенето пеша, които да предоставят ползи за ума и тялото.

1. Ходенето регулира кръвното налягане

Изследване, проведено от Корейския институт по спортна наука в Сеул, установява, че ходенето пеша по 40 минути дневно намалява нивото на кръвно налягане при хора с хипертония. Тези, които избират да се разхождат в рамките на определеното време, без да спират за почивка, забелязват по-голям спад в кръвното налягане, за разлика от онези, които правят 4 разходки по 10 минути. Лекарите, провеждащи изследването, твърдят, че всеки трябва да заложи на правилния избор, за да получи желаните резултати по един или друг начин.

2. Ходенето помага в борбата срещу рака на гърдата

Американското дружество по клинична онкология препоръчва на всички възрастни да правят 150-минутни умерени или 75-минутни интензивни упражнения на седмица. Или по-конкретно, изследователите установяват, че ходенето пеша в рамките на час всеки ден намалява риска от развитие на рак на гърдата след менопауза с 14%. Жените, които избират да се разхождат повече от 7 часа седмично и с по-бързи темпове, имат с 25% по-малък шанс да бъдат диагностицирани със съответното заболяване. Проучването категорично показва, че съществува силна връзка между физическата активност и борбата срещу рака на гърдата.

3. Ходенето намалява риска от диабет

Изследване, публикувано през 2012 година, показва, че изминаването на 3000-7500 стъпки дневно може да бъде ефективно за лечение и превенция на диабет тип 2. Също така, съветва хората да правят почивки между продължителните часове на седене и да се разхождат или да практикуват упражнения, които са подходящи за тях. С други думи, ходенето пеша намалява нивата на кръвна захар, отговорна за появата на диабет тип 2.

4. Ходенето помага за производството на витамин D

След провеждане на изследване, което продължава близо 30 години, учените от Университета в Западен Онтарио стигат до извода, че витамин D е пряко свързан с появата на крехки кости, фрактури и двигателни затруднения. Най-добрият начин да се снабдите с това вещество е да ходите по 15-30 минути дневно, докато слънцето грее. По този начин може да изградите силна защита срещу рак, множествена склероза и диабет - просто не забравяйте да използвате слънцезащитен продукт.

5. Ходенето повишава креативността

Изследване, проведено от изследователите на Станфордския университет, показва, че креативността на човек се повишава, докато се разхожда и намалява, след като спре. В този случай околната среда не играе важна роля. И двата вида разходки - както на открито, така и на закрито - стимулират творчеството. Много хора споделят, че всички техни добри идеи се появяват, докато ходят. Дори Марк Зукърбърг и покойният Стив Джобс са се срещали със своите сътрудници по време на разходка.

6. Ходенето подсилва имунната система

Изследователи от Апалахския държавен университет в Северна Каролина установяват, че умерената разходка в рамките на 30-45 минути дневно е най-добрият начин за предпазване на тялото от настинка. Според тях, имунните бустери продължават да поддържат високи нива някоолко часа след приключване на упражнението. Това води до изграждане на по-сигурна защита за тялото с течение на времето и повторенията.

7. Ходенето може да намали апетита към сладко

Изследване, проведено от университета в Ексетър и публикувано в журнал "Апетит", установява, че кратките разходки могат да контролират желанието за консумация на шоколад и дори да намалят приема на захарни изделия по време на стресови ситуации. Всъщност, проучването показва, че независимо от вида на упражнението, физическата активност помага за регулиране на апетита. И най-интересното е, че стресът не играе важна роля при консумация на по-големи количества шоколад или други захарни изделия.

8. Ходенето забавя процесите на стареене

Резултатите от най-продължителното клинично проучване, което изследва връзката между ходенето и стареенето, показват, че физическата дейност е най-добрият начин за предотвратяване на влошена мобилност, последвана от застаряване. Също така, учените от Университета в Онтарио откриват, че упражненията не само поддържат кожата стегната, но и обръщат процесите на стареене. Най-полезните от тях са ходенето и Тай-Чай, тъй като и двете помагат за предотвратяване на деменция.

По статията работи: Маргарита Добрева
Източник: brightside.me
Снимка: troylowellmd.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиСпортНовиниЛюбопитноЛайфстайлСнимки