Начало Съвети Околна среда и бит Хранене и готвене Повишете хормона на щастието с 6 храни

Повишете хормона на щастието с 6 храни

Повишете хормона на щастието с 6 храни - изображение

Серотонинът е хормон, който влияе на нашето настроение, сън, енергия, апетит и още много други процеси в организма. Той помага да се чувстваме щастливи и спокойни и е свързан с добрия тонус, емоционалната стабилност и дори дълголетието.

Всъщност 95% от серотонина се синтезират в стомашно-чревния тракт, което означава, че вашата диета наистина въздейства на начина, по който се чувствате. Хормонът не се съдържа в храната, но от нея може да си набавите веществата, необходими за продукцията му.

За да повишите нивата на серотонина по естествен път, се нуждаете от продукти, съдържащи аминокиселината триптофан, в комбинация с въглехидрати. Те покачват нивото на инсулина, което позволява на триптофана да достигне до мозъка, където се преобразува в серотонин.

Ето кои са 6 от храните, от които може да си набавите тази важна аминокиселина. За оптималното й усвояване е добре те са се приемат в комбинация със сложни въглехидрати като пълнозърнестите култури, картофи и бобови растения.

1. Сьомга
Този вид риба осигурява добро количество триптофан, а освен това е заредена с ценни Омега-3 мастни киселини и витамин D.

Сьомга

2. Чисто птиче месо
Пилешкото и пуешкото месо също са богат източник на аминокиселината, а също така имат високо съдържание на протеин и много малко мазнини.

3. Яйца
Яйчният протеин съществено допринася за покачването на нивата на триптофана, като жълтъците са особено богати на аминокиселината. Те съдържат още биотин и Омега-3 мастни киселини.

Яйца

4. Ананас
Ананасът съдейства за синтеза на серотонин, а освен това предлага добра доза бромелаин. Може да го използвате в ястия като пиле с кокосово масло и ананас.

5. Ядки и семена
Те съдържат по-малко триптофан от животинските продукти, но също могат значително да допринесат за повишаването на серотонина. Също така са изключително полезни с фибри, витамини и антиоксиданти.

Ядки и семена

6. Соеви продукти
Те могат да се използват като растителен източник на аминокиселината, която можете да си набавите както от сготвена соя, така и от соево мляко, тофу и други подобни продукти.


Редактор: Гергана Стоева
Източници: healthline.com / medicalnewstoday.com
Снимки: marthastewart.com / overallhealth.in / freepik.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПсихологияЛайфстайлЛюбопитноЗдравни съветиСнимкиАлт. медицинаХранене при...ЛеченияБотаникаНовиниИзследванияФизиологияСпортИнтервютаСпециалистиТестовеАнкетиСоциални грижиДиетиИсторияОрганизацииВидеоРецептиНормативни актовеЗаведенияКалкулаториПроизводители