Начало Съвети Околна среда и бит Хранене и готвене Поддържайте форма с 5 високопротеинови растенияПоддържайте форма с 5 високопротеинови растения

Поддържайте форма с 5 високопротеинови растения

Поддържайте форма с 5 високопротеинови растения - изображение

Обогатете менюто си с растителни източници на протеин, които допринасят за стабилни нива на кръвната захар, удължено чувство на ситост и повече изразходена енергия при храносмилане. Растителните протеини идват в комплект от фибри, витамини и минерали и помагат на организма да поддържа оптимален тонус.

Не е нужно да ядете големи количества месо и млечни продукти, за да увеличите дневния прием на белтъчини. Добавете тези 5 растителни протеина към седмичното меню, ако искате да поддържате здравословен белтъчен режим или да направите храненията си още по-пълноценни.

1. Грах
Това е един от най-добрите растителни източници на протеин, като една чаша сварен грах съдържа около 8,6 грама белтъчини. За сметка на това грахът е по-ниско калоричен от бобовите култури и съдържа високо количество фибри, които осигуряват добра ситост и подпомагат храносмилането.

Грах

2. Спанак
Една чаша със сварен спанак добавя около 6 грама протеин към менюто ви. Зеленчукът има множество приложения в кухнята и лесно може да бъде добавен към порция месо, яхния или свежа салата.

Спанак

3. Бобови култури
Бобът, лещата и соята са отличен източник на растителен протеин. Те съдържат балансирана комбинация въглехидрати, белтъчини и фибри, които осигуряват постепенно освобождаване на енергия и стабилна кръвната захар. Половин чаша черен боб съдържа 7,5 грама протеин, а соята цели 14 грама.

Бобени култури

4. Броколи
Всяка чаша сварено броколи ви носи 4 допълнителни грама протеин, както и голяма доза витамин С. Зеленчукът има много малко калории и високо съдържание на вода и фибри, което кара организмът да отдели допълнително енергия при храносмилането му.

Броколи

5. Гъби
Въпреки изключително ниската си калорийна стойност, гъбите са много засищащ зеленчук. В 100 грама сурови гъби ще намерите 3,1 грама протеин, а една чаша сварени гъби ви носи около 3,9 грама белтъчини.

Гъби

По статията работи: Гергана Стоева
Източници: livestrong.com / bodybuilding.com
Снимки: eatdrinkpaleo.com / well-beingsecrets.com / ravennaedintorni.it / delicious.com.au / joyfulhealthyeats.com / abelandcole.co.uk

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиСнимкиСъставкиДиетиИзследванияЛюбопитноСпортЛеченияХрани и ястияНовиниФизиологияРецептиБотаникаПсихологияЛайфстайлХранене при...ИнтервютаАлт. медицинаСпециалистиТестовеИсторияВидео