Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Подобрете имунитета, храносмилането и външния вид с 8 пробиотични храни

Подобрете имунитета, храносмилането и външния вид с 8 пробиотични храни

Подобрете имунитета, храносмилането и външния вид с 8 пробиотични храни - изображение

Въвеждането на понятието "пробиотици" се преписва на Иля Мечников. В своето изследване той споделя, че българите, които консумират кисело мляко, живеят по-дълго. През 1907 година Мечников предполага, че чревната флора може да се подобри и полезните бактерии да заместят лошите чрез консумация на пробиотични храни. Оттогава различни изследователи не спират да доказват, че пробиотиците оказват положително въздействие върху различни аспекти от здравето.

Какво представляват пробиотиците?

Пробиотиците са живи микроорганизми, които помагат за подобряване на човешкото здраве. В нашето тяло живеят различни микроорганизми. Всъщност те превъзхождат човешките клетки с 10 към 1. Тези микроорганизми не са вредни и не трябва да се считат за "противни микроби".

Пробиотиците могат да бъдат намерени във ферментиралите храни или добавки. Въпреки че липсват изследвания върху тези микроорганизми, съществуват такива, които показват, че балансът и дисбалансът на бактерии в храносмилателната система е свързан с цялостното здраве.

Какви са здравните ползи от приема на пробиотици?

Както показват няколко проучвания, пробиотиците могат да благоприятстват здравето по различни начини. Те насърчават загубата на тегло, подобряват храносмилането, стимулират имунната система и други. Въпреки това не трябва да забравяте, че нито един пробиотик не може да замени реалното медицинско лечение.

Преди всичко, пробиотиците имат благоприятно въздействие върху храносмилателната система. Те могат да помогнат за намаляване на подуването, облекчаване на симптомите при синдром на раздразненото черво и други. Пробиотиците доказват, че играят важна роля в стимулиране на имунната система посредством третиране на алергии, екземи и вирусни инфекции.

Друга възможна полза от консумацията на пробиотични храни се крие в намаляване на телесното тегло. Проучване, публикувано през 2013 година в The British Journal of Nutrition, показва, че пробиотиците (особено Lactobacillus) помагат на хората, които страдат от затлъстяване, да свалят излишните килограми.

Пробиотиците подобряват храносмилането, като заедно с това насърчават психическото здраве. Скорошно проучване показва, че приемът на Bifidobacterium и Lactobacillus в продължение на 1-2 месеца помага на хората да се справят с аутизма, депресията, безпокойството и обсесивно-компулсивното разтройство - дори подобряват паметта.

Източници на пробиотици

Повечето хора смятат, че киселото мляко е единственият източник на пробиотици. Но всъщност има и други пробиотични храни, които може да искате да опитате.

  • Комбуча 

Комбуча е ферментирал чай, пълен с различни бактерии, като Saccharomyces и Gluconacetobacter xylinus. Той е ценен източник на витамин B. Комбуча има много ползи за здравето, включително подобряване на храносмилателната и имунната система.

  • Натурален ябълков оцет

Натуралният ябълков оцет има невероятни свойства. Освен това е богат на различни пробиотици. Не забравяйте, че има кисел вкус, затова по-добре да не го пиете на екс. Може да добавите 1-2 супени лъжици към храната, за да избегнете появата на нежелани странични ефекти.

  • Туршия

Туршията е друга пробиотична храна, която може да замени киселото мляко. Маринованите краставични, например, подобряват храносмилането. Те съдържат малко калории и много витамин K. Освен това са ценни източници на натрий.

  • Кисело зеле и кимчи

И двете храни съдържат голямо количество млечнокисели бактерии. Може да се опитате да ги добавите към вашите сандвичи. Те имат ниско съдържание на калории и дълъг срок на годност.

  • Кефир

Кефирът е ферментирал млечен продукт и добра алтернатива на киселото мляко. Той съдържа голямо количество протеини и пробиотици. Може да го консумирате в чист вид или да го добавите към любимите напитки.

  • Мисо

Мисото е ферментирал соев продукт и популярна японска подправка. Той е чудесен източник на пробиотици, фибри, протеини и витамини. Най-популярното ястие, което се приготвя с помощта на тази подправка, е супата Мисо.

  • Ферментирало сирене

Сиренето представлява ферментирал продукт. Въпреки това, не всички видове съдържат пробиотици. Най-добрите източници са гауда, чедър, моцарела, извара и швейцарско сирене.

  • Темпе

Темпе е ферментирал соев продукт, който произлиза от Индонезия. Той набира широка популярност в световен мащаб заради своите невероятни свойства, способни да заместят дори месото. Този натурален продукт е ценен източник на протеини, пробиотици и витамин B12. Той е чудесно допълнение към всяка диета, особено вегетарианската.

Консумирате ли някои от тези пробиотични храни? Забелязвате ли подобрение в здравето? Споделете вашите наблюдения в коментарите по-долу.

Редактор: Маргарита Добрева
Източник: brightside.me
Снимка: ecophiles.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛайфстайлЛюбопитноЛеченияСпортБотаникаНаучни публикацииАлт. медицинаТестовеНовиниПроизводителиИсторияЗаболявания (МКБ)СимптомиФизиологияРецептиИзследванияСнимкиДиетиХранене при...ПсихологияКалкулаториМикробиологияОрганизацииНормативни актовеСпециалистиСоциални грижи