Начало Съвети Околна среда и бит Хранене и готвене Подсилете имунитета с цинк от 5 вида храни

Подсилете имунитета с цинк от 5 вида храни

Подсилете имунитета с цинк от 5 вида храни - изображение

Цинкът е изключително необходим минерал, защото е нужен за функционирането на над 300 ензима в тялото, както и регулацията на редица важни процеси. Той попада в категорията на есенциалните микроелементи, като всички живи организми се нуждаят от него за поддържането на жизнените си функции.

Според Световната здравна организация недостигът на цинк засяга около 30% от глобалното население и е петият фактор, водещ до заболявания в световен мащаб. Това е така, защото елементът е необходим за поддържането на имунната система и обновяването на тъканите в тялото.

На ден мъжете се нуждаят от 11 милиграма цинк, а жените от 8. Освен чрез добавки, минералът може да се набави чрез естествени хранителни източници. Ето кои са продуктите, които ни помагат да се снабдим с този ценен елемент:

1. Месо
Добър източник на цинк е червеното телешко и агнешко месо. В 100 грама сурово телешко се съдържат 4,8 милиграма от минерала, което е цели 43% от необходимия дневен прием за мъжете. Също така от 85 грама пилешко можем да си набавим 2,5 милиграма цинк.

Телешко месо

2. Морски дарове
Мидите са страхотен източник на цинк. Те съдържат малко калории, а са заредени с протеин, витамин С и В12, както и добро количество желязо. В 6 средно големи миди може да намерите изненадващите 32 милиграма цинк, което изцяло покрива дневната ви нужда от минерала.

3. Ядки
За да си набавите още от полезния елемент, може да разчитате на ядки като фъстъци, кашу и бадеми. Например, порция от 30 грама кашу или тиквени семки могат да предложат 15-20% от необходимия цинк за деня.

Кашу
4. Бобови култури
Храни като леща, боб и нахут са още един растителен източник на цинк. Те съдържат полезни фибри и белтъчини, които ги правят още по-добри за здравето на организма. Порция от 200 грама сготвена леща покрива около 30% от дневната ви нужда.

5. Млечни продукти
Млякото и сирената съдържат цинк, който лесно се усвоява от организма. Чаша прясно мляко съдържа около 7% от дневната доза, докато киселото мляко предлага 15% от елемента. Сред сирената добър източник са чедър и ементал.

Чедър

Редактор: Гергана Стоева
Източници: draxe.com / healthline.com / everydayhealth.com
Снимки: delish.com / blog.bulletproof.com / usatoday.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛюбопитноХранене при...РецептиЛайфстайлСнимкиНовиниСпортАлт. медицинаЛеченияСъставкиФизиологияДиетиСоциални грижиАнкетиСтатистически проучванияНормативни актовеОрганизацииИнтервютаПсихологияЗаведенияБотаникаПроизводители