Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Прекъснете хълцането с помощта на 6 ефективни метода

Прекъснете хълцането с помощта на 6 ефективни метода

Прекъснете хълцането с помощта на 6 ефективни метода - изображение

Едва ли има човек, който не би желал да прекъсне хълцането. Това явление е неприятно, непредсказуемо и обикновено се случва в изключително неподходящо време. Навярно не може да се посочи конкретна причина за неговата поява в даден момент, но някои от приеманите за основни са:

  • преяждане;
  • повишен прием на алкохолни, газирани и студени напитки;
  • хипотермия на тялото;
  • стрес и възбуда.

Всичко това може да причини хълцане за известно време, но ако то трае продължителен период, както и се повтаря твърде често, би могло да бъде индикатор за развитие на по-сериозно заболяване. Тогава е необходимо да потърсите лекарска консултация. В други случаи, когато хълцате рядко, можете да използвате няколко трика, с които да прекъснете процеса. Вижте какви са те.

език

1. Доказан и същевременно прост начин е притискането на езика. Направете го с пръст, сякаш искате да предизвикате повръщане. Това от своя страна ще предизвика спазми в хранопровода и диафрагмата, които ще спомогнат за справяне с хълцането.

2. Изпийте една голяма чаша с вода. През това време се наведете леко напред. По този начин мускулатурата ви ще се отпусне и неконтролируемите контракции ще спрат.

парче лимон

3. Приемете нещо кисело. Например чаена лъжица оцет или парче лимон. Друг ефективен метод е да изпиете половин чаша бира с разтворени в нея няколко лъжици захар. Също така можете да използвате (престоял) хляб и бучка лед, като ги сложите под езика си.

4. Поставете ръцете си зад гърба, наведете се напред и по този начин изпийте малко количество вода. Можете да го направите и с помощта на сламка в чашата. Друг вариант, който се смята за ефективен, е да запушите ушите си, докато отпивате.

хартиен плик

5. Поемете дълбоко въздух няколко пъти, а след това задръжте дъха си за няколко секунди (колкото можете) и издишайте в хартиена торбичка. После вдишайте от нея и отново издишайте, като повторите това 5-6 или повече пъти.

Гъделичкане

6. Гъделичкането е ефективен начин. Да, може да ви звучи странно, но е така. Докато човек бива гъделичкан, той неволно задържа дъха си и смеха. Това спомага за стопиране на досадното хълцане.

 

По статията работи: Даниела Дамянова
Източник: vaneevasdorove1.ru
Снимки: strana-sovetov.com, sunny7.ua, blogdefarmacia.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛюбопитноБотаника