Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Разберете дали страдате от недостиг на магнезий с тези 9 признака

Разберете дали страдате от недостиг на магнезий с тези 9 признака

Разберете дали страдате от недостиг на магнезий с тези 9 признака - изображение

Ако постоянно се чувствате уморени, очите ви потрепват и имате мускулни спазми, най-вероятно страдате от недостиг на магнезий. Това състояние може да доведе до развитие на различни заболявания, защото от него зависят много процеси в човешкия организъм. Ето защо трябва да бъдете внимателни и да разберете дали страдате от магнезиев дефицит. Това може да стане с помощта на следните 9 признака.

1. Апетит към захарни изделия

Силното желание за консумация на захарни изделия показва, че има недостиг на минерали в тялото. Загубата на магнезий при жените се свързва предимно с менструацията, докато при атлетите - тя се свежда до интензивните тренировки (мускулите имат нужда от това хранително вещество, за да работят правилно).

2. Мускулни болки и крампи

Мускулните болки и крампи са доста неприятни. Тяхната редовна поява е признак за недостиг на магнезий. Магнезият и витамините D, E и B могат да предотвратят мускулните крампи. Ето защо трябва да посетите вашия лекар, за да провери нивата на тези микроелементи и да се уверите, че приемате необходимата дневна доза от тях.

Прилагането на масаж върху засегнатите участъци с помощта на кръгови движения също помага за облекчаване на състоянието.

3. Безсъние

Недостигът на магнезий може да доведе до безсъние. Този минерал е жизненоважен за функция, наречена "релаксация на мозъка". Тя помага за отпускане на тялото и допринася за спокоен сън през нощта.

Както споменахме по-рано, ниските нива на магнезий могат да причинят мускулни крампи. Това води до синдром на неспокойните крака, състояние, което причинява потръпване на крайниците през нощта. В резултат на това количеството на съня намалява.

4. Костно заболяване

Недостигът на магнезий увеличава риска от развитие на проблеми, свързани с костите. Това води до повишен риск от фрактури. Всъщност, недостигът на магнезий може да намали нивото на калций в кръвта, а както знаем - той е от съществено значение за поддържане на здрави кости.

5. Киселинен рефлукс

Киселинният рефлукс е друг признак за недостиг на магнезий в организма. Той се свърва с връщане на храна и стомашна киселина в хранопровода, което води до чувство на парене и дискомфорт.

6. Стрес и апатия

Магнезият помага за изграждане на силна нервна система. Освен това насърчава релаксацията и спокойствието. Недостигът на магнезий води до стрес и безпокойство. Ето защо рискът от депресия се повишава драстично.

7. Запек

Има много причини за появата на запек. Те варират от стрес до прием на прекалено малко количество фибри. Магнезият има релаксиращ ефект върху различни части от човешкия организъм, включително храносмилателния тракт. Недостигът на този минерал влошава правилното функциониране на червата, което води до запек.

8. Умора

Магнезият е необходим за производството на енергия. Неговият недостиг може да доведе до умора и липса на мобилност.

9. Тежко главоболие

Ако имате липса на витамини A, B, C и D в зоните, показани на изображението по-горе, това може да доведе до тежко главоболие. Мигрената обикновено засяга само едната страна на главата. Недостигът на магнезий може да причини мигрена и чести главоболия. Те се свързват с бързото стесняване и разширяване на мозъчните кръвоносните съдове. Снабдяването на тялото с достатъчно количество магнезий намалява риска от подобни промени и облекчава главоболието.

Кои храни са богати на магнезий?

Балансираната диета може да снабди организма с необходимата дневна доза магнезий. Много хора не получават достатъчно количество от този микроелемент, защото водят здравословен начин на живот. Това е списък с храни, които могат да увеличава нивото на магнезий в организма:

  • Боб.
  • Риба.
  • Зеленчуци.
  • Зърнени храни.
  • Ядки и семена.
  • Пресни и сушени плодове.

Забелязвали ли сте някога признаци на магнезиев дефицит във вашето тяло? Какво ви помогна да се справите с тези симптоми? Споделете опита си с нас в коментарите?

Редактор: Маргарита Добрева
Източник: brightside.me
Снимка: vitacost.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСъставкиТестовеПсихологияЗдравни съветиЛюбопитноНовиниСпортСнимкиЛайфстайлЕ-тата в хранитеИзследванияБотаникаФизиологияАлт. медицинаЛечения