Начало Съвети Здрав дух Зависимости 6 съвета как да се преборите с вредния навик от прекомерна консумация на захар

6 съвета как да се преборите с вредния навик от прекомерна консумация на захар

6 съвета как да се преборите с вредния навик от прекомерна консумация на захар - изображение

Човек може да се пристрасти към захарта точно както към други вещества, предизвикващи зависимост. Този проблем съществува съвсем реално и в никакъв случай не трябва да бъде омаловажаван, тъй като завишената консумация на захар и на продукти с високо съдържание на захар може да доведе до сериозни здравословни проблеми. Изследвания, проведени в тази насока, представят негативните й въздействия върху човешкия организъм. Вижте ги и разберете как бихте могли да се справите в тази ситуация с 6 полезни съвета.

Странични ефекти:

  • Захарта активира опиоидните рецептори в мозъка подобно на наркотичните вещества.
  • Честият прием на захар и захарни изделия, би могъл да доведе до претоварване на панкреаса и да се редуцира количеството отделян инсулин.
  • Друг сериозен етап, до който може да се стигне, е затлъстяването, което пък от своя страна има немалко негативни здравословни последици.
  • Захарта намалява способностите на имунната система и спомага за развитието на бактерии, предизвикващи чести инфекции, тъй като тя е киселинна.

Преборете се с навика да консумирате много захар

1. Най-важното е, че трябва да признаете пред себе си и да приемете, че имате зависимост от захарта или склонност да развиете такава. Всеки ден се старайте да ограничавате количеството, което приемате.

2. Ако получите пристъпи на глад за захарни изделия, опитайте да ги овладеете с ядене на плодове.

3. Изберете подсладители, които да добавите към чая или кафето си. Стевията е добър избор, тъй като е натурален растителен подсладител, който е по-сладък от захарта, но съдържа малко калории и не причинява резки скокове в нивото на кръвната захар.

4. Простите въглехидрати също могат да провокират глад за захар, така че е добре да ги избягвате. Например в чипса има високо съдържание на такива, въпреки че вкуса му не е сладък.

5. Не пропускайте да четете етикетите върху храните и избягвайте онези, в които захарта е основна съставка.

6. Можете да вършите и някакви разсейващи дейности, за да изместите фокуса на вниманието си от желанието за нещо сладко. Например масаж, релаксираща вана и всичко подобно, което ви доставя удоволствие. 


По статията работи: Даниела Дамянова
Източник: wakeup-world.com
Снимка: growinghumankindness.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноПсихологияНовиниЛайфстайлАлт. медицинаЗдравни съветиАнкетиТестовеХранене при...СнимкиЛеченияВидеоНормативни актовеЗдравни проблемиОрганизацииДиетиХрани и ястияРецептиСпортЕ-тата в хранитеБотаникаПроизводители