Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно 8 ефективни начина за намаляване на теглото при хора над 40-годишна възраст

8 ефективни начина за намаляване на теглото при хора над 40-годишна възраст

8 ефективни начина за намаляване на теглото при хора над 40-годишна възраст - изображение

Според WebMD нашият метаболизъм се забавя с близо 5% с всяко десетилетие от живота след навършване на 40-годишна възраст. Това означава, че жените трябва да приемат със 100 калории по-малко от препоръчителния дневен прием, за да останат във форма. Въпреки това, има и други лесни и дори изненадващи начини за изгаряне на калориите, като например понижаване на температурата в жилището. Представяме ви 8 ефективни начини за поддържане на фигурата и постигане на мечтаното тяло. Може да забележите, че някои от тях всъщност не са толкова трудни, даже са много забавни!

1. Правете правилни упражнения

Със забавяне на метаболизма е важно не само да правите вашите 30-минутни кардио упражнения дневно, но също така да включите 4-5 силови тренировъчни сесии седмично. Упражнения като "мида", "куче-птица", стъпка нагоре, коремни преси и лицеви опори са чудесни за поддържане на здравословна мускулна маса и изгаряне на допълнително количество калории. Извървяването на близо 10 000 стъпки дневно също е добър начин за подпомагане на метаболизма, тонизиране на тялото и повдигане на духа.

2. Поставете реалистични цели

Без значение колко примамливо звучи предложението за изгаряне на голямо количество калории за кратък период от време, само с помощта на "магическа диета/хапче/колан за отслабване", това не е невъзможно. Дори да се случи нещо подобно, то може да причини повече вреда, отколкото полза за тялото.

Ето защо трябва да се стремите да губите около 500 грама седмично, за да спестите физически и емоционален стрес, свързан със загубата на прекалено много телесна маса. Това е здравословна и постижима цел, която може да ви помогне да изградите навици за здравословен начин на живот (като правилно хранене и упражнения) и да поддържате форма в дългосрочен план. А и няма да навредите на вашето тяло.

3. Приемайте витамини

Нашето тяло има определени нужди за различните житейски периоди. За жените над 40-годишна възраст е важно да добавят калий, калций, магнезий, витамин B12, витамин D, Омега-3 мастни киселини и пробиотици в ежедневната диета.

И това не е нещо лошо или неприятно, тъй като калият например се съдържа в авокадото, сушените кайсии и бананите. А това всъщност са много вкусни храни. Калцият може да бъде намерен в бадемите и киселото мляко, а витамин D да се черпи от слънчевите лъчи. Само не забравяйте да използвате слънцезащитен продукт.

4. Спазвайте график

Честото и редовно хранене трябва да се превърне в приоритет. Пропускането на закуската, обяда или вечерята може да обърка вашия метаболизъм: тялото получава сигнал за съхранение на калории, вместо тяхното изгаряне. И вие започвате да качвате килограми.

И не забравяйте, че добрата закуска е от решаващо значение за поддържане на енергията през деня, докато среднощното похапване е лошо както за стомаха, така и за фигурата.

5. Почивайте

Добрият сън е полезен не само за кожата, но и за тялото, тъй като го поддържа здраво и красиво. Изследванията доказват, че безсънието насърчава мозъка да взима лоши решения (нездравословно хранене, пропускане на тренировки) и да бърка хормоните на глада и ситостта, грелин и лептин, което означава, че лесно може да преядете, без да си дадете сметка.

Така че, изключете мобилния телефон и лаптопа и се насладете на здравословен и ползотворен сън.

6. Намалете отоплението

Това може да звучи изненадващо, но всъщност е вярно: ниските температури по време на сън помагат за изгаряне на мазнините, тъй като тялото "работи по-усилено", за да поддържа топлината. Възрастните имат два вида мазнини: бяла (лоша) и кафява (добра). Кафявата мазнина е отговорна за изгарянето на калориите и генерирането на топлина. Когато нашите домове се затоплят, нивото на активност на кафявата мазнина спира.

Учените препоръчват поддържане на стайна температура от 19ºС. Това може да бъде чудесен начин за изгаряне на калориите.

7. Консумирайте достатъчно вода

Не намалявайте приема на вода, ако страдате от подуване. Направете точно обратното. Консумирайте повече от нея. По този начин може да се справите с проблема и да насърчите изгарянето на мазнините.

Питейната течност помага за детоксикация на тялото. Консумацията на чаша вода преди хранене намалява апетита и приемът на калории. И едно малко допълнение: ако водата е студена, може да изгорите повече калории, тъй като тялото изразходва енергия, за да я стопли. Така че, водата е страхотна, нали?

8. Проверете вашето здраве

Понякога, когато сте над 40-годишна възраст и все още не може да свалите килограми, въпреки всички усилия, които полагате, това означава, че вашият черен дроб има нужда от детоксикация или трябва да обърнете специално внимание на щитовидната жлеза. Може да има и други причини, разбира се, но тези две са най-често срещаните.

Ако това е така, трябва да посетите лекар. Промяната в начина на живот и храненето може да бъде достатъчно за черния дроб, докато проблемите с щитовидната жлеза са по-сложни, но все пак е важно да им обърнете внимание.

Разбирате, че въпреки намаляването на теглото след 40-годишна възраст да изглежда като предизвикателство, има много не толкова трудни и даже приятни начини за справяне с него. Споделете в коментарите кои методи за отслабване работят най-добре при вас.

По статията работи: Маргарита Добрева
Източник: brightside.me
Снимка: delfi.lt

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛюбопитноДиетиСпортЛайфстайлСнимкиХранене при...Алтернативна медицинаИсторияРецептиТестовеНовиниПсихологияБотаникаЛеченияКалкулаториПроизводители