Начало Съвети Здрав дух Емоции Преборете депресията през зимата чрез 5 начина

Преборете депресията през зимата чрез 5 начина

Преборете депресията през зимата чрез 5 начина - изображение

Оказва ли влияние времето върху емоционалното състояние? Статистиките показват, че в страните с преобладаващи ниски температури, се регистрират повече случаи на депресия и тревожност, отколкото тези с високо температури. Липсата на светлина е основната причина за появата на това състояние, особено в скандинавските страни. Така че, нормално е да се чувствате тъжни, когато дневните часове са ограничени.

"Липсата на светлина през зимата кара тялото ни да произвежда повече мелатонин, който е от решаващо значение за производството на сън. Затова ние се чувстваме по-уморени, апатични и сънливи.", казва Марила Наваро, автор на "Емоционалната медицина" и експерт в областта на депресията, нарушенията на съня и клиничната хипноза от университет Комплутенсе в Мадрид. Специалистът посочва, че докато това вещество се генерира, серотонинът (невротрансмитер, който ни кара да се чувстваме щастливи) намалява. По същия начин, ниските нива на витамин D, произведени от слънчевата светлина, също оказват влияние върху настроението през зимните месеци.

Как се отразява термочувствителността? Докато всички хора страдат от нея, някои са по-изложени, отколкото други. Най-уязвимите могат да развият емоционално афективно разтройство или тежко депресивно разтройство. Първият се отнася до конкретен вид депресия, която може да започне през есента и да продължи до пролетта. Понякога изисква лечение с антидепресанти или светлинна терапия. Вторият се отнася до сезонните депресии, които се влошават през студените зимни месеци. В своята книга експертът пише препоръки за преодоляването на този проблем по възможно най-добрия начин.

  1. Отвъд външните фактори, Наваро уверява, че е важно да се научим да контролираме чувствата и мислите, като избягваме песимистични фрази. Според специалиста, това се прави, с цел да се открие положителната страна на зимата: топло одеяло, камина, кино вечери, топли храни и напитки. Всичко това ще помогне за подобряване на настроението.
  2. Изберете храни, богати на витамин D и се опитайте да се възползвате от слънчевите лъчи по време на разходка, за да облекчите тъгата и безпокойството.
  3. Упражненията помагат за производството на допамин, серотонин и ендорфин, трите хормона на щастието. Специалистът отбелязва, че движението на тялото е от фундаментална полза, както за физиката, така и за психиката. В допълнение, спортът може да помогне за изграждане на самочувствие, защото това е дисциплина, която изисква постоянство, самочувствие и воля. Авторът също така препоръчва спорт на открито въпреки студа.
  4. За да се възползвате от слънчевата светлина, лекарят препоръчва да се събуждате и да си лягате рано. Макар в началото да бъде трудно да свикнете с нови график, вие може да усетите ползите от него на момента: по-добър сън, повече радост и по-малко раздразнителност.
  5. Наваро препоръчва да поддържаме отношения със семейство и приятели и да не се отказваме от социалния живот. Свободното време допринася да се чувстваме по-щастливи.

Източник: http: www.dmedicina.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноАнкетиЗдравни съветиСпортХранене при...СнимкиНовиниЛайфстайлАлтернативна медицинаРецептиБотаникаДиетиПсихологияЛеченияЗдравни проблемиТестовеМедицински изследвания