Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Избягвайте 6 вида обувки, които могат да навредят на вашето здраве

Избягвайте 6 вида обувки, които могат да навредят на вашето здраве

Избягвайте 6 вида обувки, които могат да навредят на вашето здраве - изображение

Средно човек изминава около 245-292 километра за година. Ето защо намирането на перфектни обувки, които няма да навредят на краката, е от съществено значение. Да бъдете модерни е хубаво, но още по-хубаво е да бъдете здрави.

Представяме ви 6 вида обувки, способни да окажат негативно въздействие върху вашето здраве.

1. Островърхи обувки

Островърхи обувки

Широките крака няма да се чувстват комфортно в островърхи обувки. Те са прекалено тесни и оказват силен натиск върху пръстите. Никой не иска да бъде притиснат, включително вашите крака. Носенето на подобен тип обувки може да доведе до появата на пришки и мазоли. Така че, преди да ги закупите, се уверете дали вашите крака се чувстват комфортно в тях.

2. Джапанки

Джапанки

Джапанките са страхотни за лятото. Но нека ги разгледаме по-добре и да разберем дали това е така. Преди всичко, те не могат да се нарекат удобни, защото притискат и претриват кожата между пръстите. Второ, тяхното носене може да доведе до несъответствие в глезените и коленете, тъй като краката не разполагат с правилна поддръжка.

3. Високи токчета

Високи токчета

Да, жените обичат високи токчета, защото изглеждат чудесно и ги карат да се чувстват привлекателни, но вредите от тяхната употреба могат да бъдат по-големи, отколкото предполагате. Тези обувки причиняват навяхвания, врастнали нокти, увреждане на нервите и болки в долната част на гърба.

За да предотвратите това, трябва да се уверите, че вашите токчета за ежедневна употреба не са по-високи от 8 сантиметра. И не забравяйте, че винаги може да ги сменяте с по-ниски, ако се чувствате неудобно.

4. Плоски обувки

Плоски обувки

Може да звучи изненадващо, но плоските обувки също оказват негативно въздействие върху краката. Това се случва, защото не разполагат с никаква аркова опора, която да оказва натиск върху плантарната фасция. В резултат на това, усещате болка в областта на гърба и колената.

Но няма нужда да се отказвате от плоските обувки, защото може да се снабдите с ортопедични стелки, които да фиксират позицията на вашия крак.

5. Обувки за бягане

Обувки за бягане

Точно така! Трябва да носите обувки за бягане само по време на... бягане. В противен случай рискувате да нараните краката, ако се ударите в твърд предмет, тъй като тези текстилни изделия, макар да изглеждат леки и удобни, са доста меки и гъвкави.

Не натоварвайте плантарната фасция. Вместо това, изберете по-добра опция за ежедневна употреба. Спортните обувки с твърда подметка, например, са много по-безопасни.

6. Обувки на платформа

Обувки на платформа

Те не са нито меки, нито гъвкави. Вашите крака имат нужда от по-обикновени обувки, за да се огъват по определен начин. Това е много важно за тях. Обувките на платформа правят точно обратното. Те застават против механизма на ходене. Така че, най-добре да не ги носите често.

Редактор: Маргарита Добрева
Източник: brightside.me
Снимка: webmd.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛайфстайлСнимкиЛюбопитноНовиниСпортРецептиЛечения