Начало Съвети Околна среда и бит Хранене и готвене Как да приготвим ориз по най-здравословния начин?

Как да приготвим ориз по най-здравословния начин?

Как да приготвим ориз по най-здравословния начин? - изображение

Оризът е основно ястие в различни традиционни кухни по цял свят и зърнена култура, която изхранва повече от половината световно население. Всеки би казал, че за разлика от останалите зърнени култури, оризът се приготвя по най-лесния начин. В допълнение, ползите от неговата консумация са многобройни. Те включват осигуряване на бърза и непосредствена енергия, регулиране и подобряване движението на червата, стабилизиране на кръвната захар, забавяне процесите на стареене и осигуряване на необходимото количество витамин B1 за човешкия организъм.

Въпреки това, подобно на други зърнени култури, оризът притежава своите ключови недостатъци, които се състоят в повишаване на телесното тегло и риска от развитие на диабет тип 2. Само една чаена чаша от него съдържа близо 200 калории, състоящи се главно от нишесте и без особено количество хранителни вещества.

  • Последните проучвания установяват, че калоричността на ориза може да бъде намалена с помощта на един лесен трик.

Доктор Судхир Джеймс, който осъществява изследване върху хранителната стойност на ориза, обяснява, че натуралния продукт трябва да се вари по обичайния начин, като "единствената разлика се състои в това, че преди да изсипем ориза във врящата вода, е нужно да добавим малко кокосово масло, близо 3% от общата стойност на ориза. След това варим продукта и го оставяме в хладилника за 12 часа."

  • Какво в действителност се случва с ориза?

Варенето на ориз прави нишестето лесно за смилане, позволявайки на тялото да го превърне в захар, след което в гликоген и най-накрая в мазнина. Според професор Пуспараджа Таварая, съавтор на същото това изследване, "добавянето на липиди (в този случай кокосово масло или друга мазнина) към продукта помага за значителното намаляване на количеството лесно смилаемо нишесте. В действителност маслото реагира с нишестето, като променя неговата структура. "Охлаждането на ориза помага за укрепване на нишестето в неговата най-трудна форма, поради което оризът остава ниско калоричен, дори след нагряване." - обяснява професор Таварая.

Още по темата:

5.0, 3 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноСнимкиСоциални грижиЗдравни съветиНормативни актовеРецептиЛайфстайлНовиниИнтервютаТестовеХрани и ястияДиетиХранене при...ВидеоБотаникаЛеченияОрганизацииПсихологияСпортЗаведенияАлт. медицинаАнкетиФизиологияОткритияИсторияПроизводителиОбразованиеКлинични пътеки