Начало Съвети Околна среда и бит Хранене и готвене Как да извлечем максимална полза от консумацията на чесън?

Как да извлечем максимална полза от консумацията на чесън?

Как да извлечем максимална полза от консумацията на чесън? - изображение
  • Защо е важно да режем чесъна?

Най-новите проучвания установяват, че рязането, кълцането, смилането и мачкането на чесън, преди готвене, може да помогне за увеличаването на благоприятните ползи за здравето. Основното сярно съединение в този зеленчук, познато още като алиин и ензимът, наречен алиназа, са разделени в клетъчната структура на чесъна, когато той е цял. При рязане на зеленчука клетките се разкъсват и освобождават тези елементи. Те влизат в контакт и образуват мощно сярно съединение, наречено алицин. Алицинът не само повишава многобройните ползи за здравето, но и придава онзи специфичен аромат на чесъна. Колкото по-ситно режем този зеленчук, толкова повече алицин може да извлечем от него. Мачкането на чесън и смилането му в гладка паста помага за образуване на по-силен аромат и води до повишено количество на алицин.

  • Защо трябва да оставите чесъна да престои за 5-10 минути?

За да извлечете максимална полза от чесъна, е нужно оставите нарязания зеленчук на стайна температура за период от 5-10 минути. Това е времето, за което се образува алицина. Ако не оставите продукта да престои за съответния период, веществото няма да може да се формира. Затова чакането си струва.

  • Как готвенето влияе върху хранителните вещества на чесъна?

Установено е, че топлинната обработка на чесън, който не е престоял в продължение на 5-10 минути, може да доведе до деактивиране на ензима, отговорен за образуването на алицин. Въпреки това, ако сте оставили зеленчука да престои за съответния период, вие може да го готвите на умерен огън за кратко време (15 минути), без да вредите на веществото. Това е така, защото неговият престой не само осигурява максимален синтез на алицин, но го прави по-стабилен и по-устойчив на термична обработка.

  • Термична обработка на чесън за:

5-15 минути - Минимална загуба на хранителни вещества.
15-30 минути - Умерена загуба на хранителни вещества.
над 30 минути - Значителна загуба на хранителни вещества.

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиСнимкиЛайфстайлЛюбопитноРецептиИнтервютаПроизводителиХрани и ястияИсторияДиетиХранене при...Ботаника