Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Как да се грижите за новата татуировка

Как да се грижите за новата татуировка

Как да се грижите за новата татуировка - изображение

Когато се сдобиете с нова татуировка, е важно да знаете как да се грижите за нея през първите седмици на зарастване. Ето някои стъпки, с които да помогнете на кожата да се възстанови бързо и да избегнете инфекции.

1. Оставете татуировката покрита поне 2 часа
След като е готова, татуировката ще бъде покрита с предпазно фолио. Не го отстранявайте в следващите няколко часа, за да защитите кожата от замърсители и бактерии.

2. Измийте мястото с хладка вода
Първо почистете ръцете си, а после бавно свалете покритието на татуировката. Не я поставяйте директно под струята, а съберете вода в длани и с поливане почистете зоната. Нанесете сапун на пръстите си и внимателно разтъркайте кожата. Оставете мястото да изсъхне само или леко попийте със салфетка.

3. Използвайте неароматизиран антибактериален крем
Върху сухата татуировка разнесете тънък слой хидратиращ балсам. Препоръчително е да използвате продукти с натурални съставки вместо по-тежки алтернативи като Вазелин.

4. Мийте и хидратирайте зоната до падането на коричката
Почиствайте татуировката с антибактериален сапун и хладка вода два пъти дневно докато трае процесът на зарастване. Не се опитвайте да отроните коричката, защото тя трябва да падне сама. Използвайте овлажняващ крем, ако чувствате сърбеж или дразнене.

Татуировка5. Пазете татуировката от директна слънчева светлина
Силните лъчи могат да раздразнят кожата или да изменят тоновете на мастилото. Пазете татуировката от силно слънце поне 3 седмици след направата й. След това използвайте слънцезащитен фактор, за да избегнете избледняване.

6. Избягвайте да я държите във вода
Преди татуировката да е заздравяла, отбягвайте морето, басейна и ваната. Дългото накисване във вода може да навреди на вида й или да доведе до контакт с инфектиращи бактерии и химикали.

9. Намалете физическото натоварване на зоната
Ако татуировката покрива голяма област около ставите (лакти, колене), при интензивно движение може да има нужда от повече време да зарасне. Затова е препоръчително първоначално да избягвате натоварващите тренировки.

Редактор: Гергана Стоева
Източници: cosmopolitan.com / wikihow.com
Снимки: freepik.com / liveabout.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛайфстайлЛюбопитноСнимкиНовиниИсторияАлт. медицинаПсихологияЛеченияЗдравни съветиХранене при...СпортПатологияФизиологияНормативни актовеИзследванияЗаведенияБотаникаКлинични пътекиПроизводителиВидеоСпециалисти