Начало Съвети Здраво тяло Превенция и лечение на болести Облекчете симптомите на свръхактивен пикочен мехур чрез 5 лесни начина

Облекчете симптомите на свръхактивен пикочен мехур чрез 5 лесни начина

Облекчете симптомите на свръхактивен пикочен мехур чрез 5 лесни начина - изображение

По принцип, повечето хора уринират около 6-7 пъти дневно. Ако често изпитвате жажда или имате затруднения със задържането на урина по време на сън и се събуждате повече от два пъти през нощта, има голяма вероятност да страдате от свръхактивен пикочен мехур. Това състояние може да доведе до инконтиненция и други негативни ефекти и трябва да се лекува възможно най-скоро. Представяме ви списък с ефективни съвети, които да помогнат срещу свръхактивен пикочен мехур.

1. Контролирайте приема на течности

Много е важно да консумирате достатъчно вода през деня, за да бъдете хидратирани, но прекомерният прием на течности всъщност не е полезен за вашето здраве, тъй като насърчава производството на урина. Ако искате да избегнете претоварването на пикочния мехур, намалете консумацията на вода с 25%. По този начин може да предотвратите оптималното запълване на съответния орган.

  • Също така трябва да избягвате да пиете кафе, черен чай, алкохол и газирани напитки, защото могат да предоставят повече стрес върху пикочния мехур.

2. Тренирайте пикочния мехур

  • Създайте график за посещение на тоалетната. За да предотвратите инконтиненция, опитайте се да определите колко често уринирате с помощта на уринарен дневник. След това добавете 15 минути към посоченото време. Например, ако ходите до тоалетна през час, правете това в разстояние от час и 15 минути. Изпразвайте пикочния мехур при всяко планирано посещение, дори да не се налага.
  • Забавете уринирането. За да направите това, удължете времето между кратките посещения в банята. Започнете с малки забавяния (около 30 минути) и постепенно ги увеличете до уриниране на всеки 3-4 часа.
  • Практикувайте двойно уриниране. Това означава да отделите урина по два пъти в рамките на кратък период от време. Ето най-ефективните начини да го направите. Изчакайте 20-30 секунди, след като приключите с уринирането. Наведете тялото леко напред. Опитайте се да уринирате отново.

3. Контролирайте теглото

Наднорменото тегло може да влоши проблемите с пикочния мехур и да причини стресова инконтиненция. Това състояние се характеризира с отделяне на малки количества урина по време на активна физическа дейност или кихане и кашляне. Отслабването може да помогне за намаляване на прекомерния натиск върху пикочния мехур и мускулите, които го заобикалят.

4. Използвайте акупунктура

Някои изследвания показват, че акупунктурната стимулация, приложена върху лумбосакралната област (долната част на гърба), може да помогне за контролиране на пикочния мехур и да намали честото уриниране, освобождавайки стреса и напрежението в съответната зона.

5. Подсилете мускулите

Контролирането на уринирането става чрез подсилване на мускулите на пикочния мехур. За да направите това, първо трябва да ги идентифицирате. Спрете притока на урина по средата на уриниране. Когато почувствате мускулите, може да преминете към тяхното трениране. Правете следните упражнения с празен пикочен мехур в рамките на 6-8 седмици.

Коремни преси "Умряла буболечка"

Начална позиция: Легнете по гръб с ръце, протегнати към тавана и колена, свити в прав ъгъл.

  • Вдишайте и стегнете мускулите на тазовото дъно. Вдигнете лявата ръка над главата и протегнете десния крак напред.
  • Отпуснете тазовото дъно. Издишайте и издърпайте ръката и крака обратно до първоначалната позиция.
  • Повторете по 10 пъти за всяка страна.

Клекове с гръб към стената

Начална позиция: Застанете с гръб към стената.

  • Вдишайте и стегнете мускулите на тазовото дъно. Спуснете се надолу, придържайки гърба към стената, и свийте колената в ъгъл от 90 градуса.
  • Задръжте тази позиция в продължение на 10 секунди.
  • Издишайте, изправете се и отпуснете мускулите.
  • Повторете 10 пъти.

Упражнения на Кегел

Начална позиция: Легнете по гръб със свити колена и крака, стъпили върху пода.

  • Вдишайте и стегнете мускулите на тазовото дъно. Изтласкайте бедрата нагоре, за да ги отделите от земята.
  • Задръжте позицията в продължение на 10 минути.
  • Свалете бедрата, като заедно с това издишате и отпуснете мускулите на тазовото дъно.
  • Повторете 10 пъти.

По статията работи: Маргарита Добрева
Източник: brightside.me
Снимка: webmd.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПатологияЛюбопитноЗдравни съветиХранене при...НовиниМедицински изследванияКлинични пътекиСпециалистиАлтернативна медицинаЛеченияБотаника