Начало Съвети Здраво тяло За жената Придайте младежки вид на кожата със 17 вида храни

Придайте младежки вид на кожата със 17 вида храни

Придайте младежки вид на кожата със 17 вида храни - изображение

Ако очите са прозорец към душата, тогава кожата е пряко свързана със здравето. Тя отразява всичко, което консумирате, затова локалните кремове и лосиони могат да направят чудеса за нея. Тъй като стареенето започва отвътре навън, напълно логично е дерматологичните грижи да се прилагат в подобна последователност. Поради тази причина ви представяме 17 от най-полезните храни за кожата.

1. Мазна риба

Мазните риби (сьомга, скумрия, херинга, скариди, риба тон) съдържат Омега-3 мастни киселини. Те са от съществено значение за поддържане на мека и еластична кожа. Освен това служат като естествено средство за намаляване на възпалението. Тези риби са чудесни източници на антиоксиданти, витамин Е и цинк. Последният помага за намаляване на акнето и кожното раздразнение.

2. Ядки

Също както рибата, ядките са богати на Омега-3 мастни киселини, цинк и витамин Е. Освен това съдържат и редица хранителни вещества, които помагат за поддържане на млада и сияйна кожа, като някои витамини от група B (включително фолиева киселина), селен и витамин C. Орехите са изключително полезни, а бадемите и кашуто заемат съответно второ и трето място.

3. Авокадо

Авокадото е друг хранителен продукт, пълен със здравословни мазнини, които помагат за подобряване на еластичността и мекотата на кожата. Освен това е богат на каротеноиди. Те предпазват кожата от вредното влияние на свободните радикали. Това, което откроява авокадото от останалите натурални продукти, е, че съдържа D-манохептулоза - уникален фитохимикал, за който се смята, че стимулира производството на колаген.

4. Зелен чай

Зеленият чай е не само вкусен, но и полезен. Той е пълен с полифеноли и катехини - антиоксиданти, които предпазват кожата от слънчевото увреждане (въпреки че все пак трябва да използвате слънцезащитни продукти) и облекчават възпалението, като заедно с това намаляват зачервяването.

5. Кефир и кисело мляко

Кефирът и киселото мляко съдържат живи пробиотици, които помагат на кожата да изглежда млада. Освен това намаляват зачервяването, раздразнението и акнето. Тези полезни бактерии се борят с възпалението в червата, отговорно за появата на различни дерматологични проблеми.

Също така може да използвате кисело мляко за локално приложение. Млечната киселина в този натурален продукт има ексфолиращи и противосъстарителни свойства, които намаляват фините бръчици и придават здравословен вид на кожата.

6. Мед

Медът представлява естествено антибактериално, антиоксидантно и овлажняващо средство, затова не е чудно, че е толкова полезен за кожата. Въпреки че обикновено се използва за приготвяне на маска за лице или мехлем за намаляване на възпалението, заличаване на акнето и овлажняване на дермата, неговата консумация също е добра идея.

7. Боровинки

Повечето плодове са чудесни за кожата и здравето като цяло, но боровинките са особено добри. Те са ценен източник на антиоксиданти, които помагат в борбата срещу свободните радикали. Антоцианите, съдържащи се в тях, стабилизират колагена, придавайки младежки и здравословен вид на кожата.

8. Портокал

Портокалите са полезни за кожата поради две основни причини: пълни са с вода и витамин C. Водата хидратира тялото, а витамин C, който също е антиоксидант, играе важна роля за производството на колаген. Той поддържа еластичността на кожата, като заедно с това предотвратява появата на бръчки.

9. Нар

Нарът също е богат на витамин C. На всичкото отгоре съдържа елагова киселина и пуникалагин. Смята се, че пуникалагинът повишава способността на организма за съхранение на колаген, а елаговата киселина се бори срещу вредите, причинени от свободните радикали. В комбинация с витамин C, тези хранителни вещества се превръщат в чудесно средство за подмладяване на кожата.

10. Домат

Доматите, освен че са добри източници на витамин C, съдържат голямо количество каротеноиди като лутеин, ликопен, алфа-каротин и бета-каротин. Антиоксидантните каротеноиди са известни с това, че предпазва от слънчево увреждане и предотвратяват появата на бръчки. Също така служат като естествено средство за намаляване на възпалението.

За да се възползвате от всички предимства на доматите, е препоръчително да ги консумирате пържени, печени или варени, като използвате здравословна мазнина (например зехтин), вместо да ги приемате в суров вид. По този начин може да снабдите тялото с повече ликопен.

11. Кейл и спанак

Зеленолистните зеленчуци, като кейл и спанак, са пълни с витамини, които са полезни за кожата, включително витамин A, C и E. Витамин A контролира производството на себум, витамин C повишава нивата на колаген, а витамин E предпазва от вредното въздействие на свободните радикали. Когато се комбинират заедно, те хидратират, заглаждат и подхранват кожата. Както спанакът, така и кейлът притежават противовъзпалителни свойства. Те се борят срещу възпаленията в червата и следователно - подобряват външния вид на кожата.

12. Чушка

 

От всички плодове и зеленчуци, чушките са най-добрите източници на витамин C. Освен това съдържат витамин B6 и B9 (фолиева киселина), както и каротеноиди. Витамин B6 е известен с това, че предотвратява или облекчава подобни дерматологични състояния, свързани с появата на дерматит, екзема и акне, а фолиевата киселина подобрява текстурата на кожата. В допълнение, може да намерите тези хранителни вещества във всички видове чушки, но най-разпространени са в червените.

13. Туршия

Туршията представлява ферментирала храна, която е изключително полезна за кожата и здравето. Тя съдържа пробиотици - полезни бактерии, които не само балансират вредните бактерии в червата, но предотвратяват появата на бръчки и изравняват тена, като заедно с това оптимизират усвояването на хранителни вещества от всичко, което консумирате. В допълнение, този вид храна съдържа млечна киселина, способна да забави процесите на стареене.

14. Куркума

Куркумата притежава противовъзпалителни свойства. Тя помага за заличаване на акнето, намаляване на зачервяването, предотвратяване на оксидативното увреждане и дори предпазване от развитие на рак на кожата.

15. Какао

Причината, поради която суровото какао е толкова полезно, е, че съдържа голямо количество ресвератрол. Този мощен антиоксидант предпазва и възстановява увредената от слънцето кожа, предотвратявайки признаците на преждевременно стареене. Какаото е един от най-ценните източници на магнезий - минерал, който помага за намаляване на кожното раздразнение. Ако искате да извлечете максимума от полезни вещества в този натурален продукт, е препоръчително да го консумирате в комбинация със здравословни напитки или кисело мляко.

16. Овесени ядки

Овесените ядки са богати на манган - минерал, който рядко се свързва със здравето на кожата. Въпреки това, той помага на тялото да абсорбира важни хранителни вещества като холин, биотин и витамин C. Тяхната комбинация способства за поддържане на еластичността на кожата и се бори срещу вредното въздействие на свободните радикали. В допълнение, овесените ядки са чудесни източници на цинк и селен.

17. Зехтин

Зехтинът съдържа Омега-3 мастни киселини и полифеноли. Както вече споменахме, първите поддържат кожата мека и хидратирана, докато вторите предпазват от слънчево увреждане и намаляват възпалението.

По статията работи: Маргарита Добрева
Източник: brightside.me
Снимка: rupcare.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛайфстайлХранене при...НовиниЛюбопитноСнимкиСпортПатологияЛеченияФизиологияИсторияАлтернативна медицинаНормативни актовеСпециалистиВидеоПроизводителиБотаникаМедицински изследванияЗаведенияКлинични пътеки