Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Разберете дали страдате от хранителна непоносимост с тези 10 признака

Разберете дали страдате от хранителна непоносимост с тези 10 признака

Разберете дали страдате от хранителна непоносимост с тези 10 признака - изображение

Имайте предвид, че хранителната алергия и хранителната непоносимост не са едно и също нещо. Обикновено, симптомите на хранителна непоносимост не са животозастрашаващи, но са доста неприятни. Понякога са толкова леки, че дори не забелязвате тяхното наличие. Но ако ги откриете и намалите приема на храна, която вреди на вашето здраве, може да намалите онова неприятно чувство.

Представяме ви списък с най-често срещаните видове хранителна непоносимост и техните типични симптоми.

Основни признаци, които показват, че страдате от хранителна непоносимост:

  • газове;
  • диария;
  • безсъние;
  • нервност;
  • тревожност;
  • безпокойство;
  • стомашна болка;
  • подуване на корема;
  • ускорено сърцебиене;
  • запушен нос и други;

Много е важно да разберете кои видове храни предоставят този дискомфорт. За да направите това, може да разгледате следния подробен списък, който сме подготвили са вас:

1. Млечни продукти

Хората, които страдат от лактозна непоносимост, не могат да усвоят лактозата - захар, съдържаща се в млечните продукти.

Основни симптоми:

  • газове;
  • диария:
  • болки в корема;
  • подуване на корема;

Ако мислите, че може да имате лактозна непоносимост, избягвайте консумацията на млечни продукти, включително масло и сладолед. Отлежалите сирена и ферментиралите храни като кефира са изключение от това правило.

2. Кофеин

Ако мислите, че кафето е единственият продукт, който съдържа кофеин, опитайте да преустановите неговия прием и ще разберете, че не е вярно. Това вещество може да бъде намерено в чая, шоколада, газираната вода и енергийните напитки. Дори белият и зеленият чай съдържат кофеин.

Основни симптоми:

  • безсъние;
  • нервност;
  • тревожност;
  • безпокойство;
  • ускорено сърцебиене;

Ако смятате, че може да страдате от непоносимост към кофеин, ограничете приема на чай и кафе или вместо това консумирайте безкофеинови напитките.

3. Салицилати 

Не се притеснявайте, ако думата "салицилати" звучи като нещо, което се наблюдава по време на лабораторни изследвания. Всъщност това са химикали, произведени от растенията, с цел предпазване от насекоми и заболявания. Салицилатите се съдържат в различни храни като мед, ядки, плодове, зеленчуци, подправки, чай и кафе.

Основни симптоми:

  • астма;
  • диария;
  • уртикария;
  • запушен нос;
  • възпаление на червата (колит);

Въпреки че е невъзможно да премахнете напълно салицилатите от вашата диета, може да намалите консумацията на хранителни продукти, съдържащи тези вещества, като кафе, стафиди, портокали и подправки, за да облекчите симптомите на салицилатна непоносимост.

4. Амини

Амините са други вещества, които се образуват по време на съхранението и ферментацията на храната. Съществуват различни видове. Те могат да бъдат открити в оцета, виното, бирата, шоколада, цитрусовите плодове, пушената роба, сушените деликатеси и отлежалите сирена.

Основни симптоми:

  • диария;
  • сърбеж;
  • уртикария;
  • тревожност;
  • главоболие;
  • стомашни болки;
  • зачервяване на кожата;
  • ниско кръвно налягане;

Ако мислите, че може да страдате от непоносимост към определени видове амини, избягвайте консумацията на храни, които съдържат тези вещества. Приемът на антихистамин също може да бъде добра опция.

5. FOODMAP

FOODMAP е група от въглехидрати с къса верига. Те се съдържат в различни храни и са трудни за абсорбиране от храносмилателната система. Въглехидратите се разграждат и произвеждат газ, който причинява подуване и дискомфорт.

Основни симптоми:

  • запек;
  • газове;
  • диария;
  • подуване;
  • болки в корема;
  • синдром на раздразненото черво;

Ако мислите, че имате FOODMAP непоносимост, опитайте да премахнете храните, които съдържат голямо количество въглехидрати.

6. Глутен

Глутеновата непоносимост е по-често срещана, отколкото предполагате. Проучванията показват, че засяга около 0,5-3% от световното население. Глутенът е протеин, който се съдържа в ръжта, ечемика, пшеницата и тритикалето.

Основни симптоми:

  • уртикария;
  • главоболие;
  • болки в корема;
  • подуване на корема;

Ако мислите, че може да имате непоносимост към глутен, избягвайте консумацията на хляб, тестени изделия зърнени храни, бира, бисквити, дресинги и сосове (особено соев сос).

7. Фруктоза

Фруктозата е вида захар, която се съдържа в меда, плодовете и зеленчуците. При някои хора се абсорбира доста добре, което причинява известен дискомфорт.

Основни симптоми:

  • гадене;
  • газове;
  • рефлукс;
  • подуване на корема;

Ако мислите, че може да имате непоносимост към фруктоза, избягвайте или преустановете приема на мед, газирана вода, плодов сок, царевичен сироп и някои плодове като ябълки, круши, дини и череши и зеленчуци като грах.

Редактор: Маргарита Добрева
Източник: brightside.me
Снимка: 

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиСнимкиЛюбопитноЛечения