Начало Съвети Здраво тяло Превенция и лечение на болести Следвайте тези 4 препоръки, за да поддържате гръбначния си стълб и тялото си в правилна позиция

Следвайте тези 4 препоръки, за да поддържате гръбначния си стълб и тялото си в правилна позиция

Следвайте тези 4 препоръки, за да поддържате гръбначния си стълб и тялото си в правилна позиция - изображение

Гръбначният стълб е основата на човешкото тяло. Затова той трябва да бъде в добро здравословно състояние, както и да бъде гъвкав, за да функционира оптимално и точно по предназначение.

Вижте четири основни препоръки, които бихте могли да следвате, за да притежавате добра стойка и да не страдате от болки в гърба.

1. Запомнете правилната позиция на тялото си

правилна позиция на тялото

Допрете гърба си до стена, като държите главата си изправена, а рамената леко отпуснати. Стойте в тази позиция за приблизително 1 минута и се постарайте да я запомните. След това се отдалечете от стената и за още минута останете така. Всъщност това е правилната стойка, в която трябва да се стремите да държите гръбначния си стълб. Не я забравяйте и се опитвайте няколко пъти на ден да я прилагате, докато това ви стане навик.

2. Не седете с кръстосани крака

кръстосани крака

Ако често седите с кръстосани крака, е препоръчително да спрете да го правите. Това би могло да доведе до развитие на заболявания в тазовата и генитална област. Също така, не трябва да сядате рязко, отпускайки се с цялата си тежест на тялото. Чрез това си действие, можете да предизвикате увреждане на прешлените, хрущялите и дисковете, които са разположени в областта на гръбнака.

3. Когато стоите прави, променяйте често позата си

стоене прав

Ако ви се налага да стоите дълго време прави (чакайки ред на опашка или в градския транспорт), не забравяйте, че трябва да променяте позицията на тялото си на всеки 8-10 минути, както и да разпределяте тежестта си равномерно върху двата крака. Можете и да ходите на място. Същевременно е полезно и да движите главата си напред и назад, както и да си поемате дълбоко въздух. Така ще се преборите с чувството за умора и скованост.

4. Бъдете внимателни при вдигане на тежести

вдигане на тежко

При вдигане на различни видове тежести, дръжте гръбначния си стълб колкото е възможно по-изправен. Не се накланяйте настрани или напред. Това е особено важно за хората, които спортуват активно. Правилната позиция на тялото ви е от изключително значение. Консултирайте се с професионален инструктор и следвайте неговите препоръки.

 

По статията работи: Даниела Дамянова
Източник: rus-health.info
Снимки: livestrong.com, victoriamassagetherapy.ca, healthguide365.com, tripadvisor.com, webmd.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиНовиниСнимкиХранене при...СпортЛюбопитноАлт. медицинаИзследванияИсторияИнтервютаКлинични пътекиЛечения