Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно 5 типа коремна мазнина и как да се отървем от нея

5 типа коремна мазнина и как да се отървем от нея

5 типа коремна мазнина и как да се отървем от нея - изображение

Лятото скоро ще бъде тук и много от нас искат да изглеждат перфектно. Понякога, обаче, нашият корем сякаш не намалява въпреки положените усилия. Представяме ви причините за натрупване на мазнини в областта на корема, според Джеймс Дюган, треньор на известни личности, като Ел Макферсън и Роузи Хънтингтън-Уайтли.

1. "Любовни дръжки".

Отличителна черта:

  • "Възглавнички" от двете страни.

Причини:

  • Заседнал начин на живот.
  • Прекомерна консумация на алкохол. 
  • Прием на голямо количество захар и рафинирани въглехидрати (бисквити, сладкиши и бял хляб) или нишестени въглехидрати (тестени изделия и ориз) във вашата диета.

Как да се отървете от него:

  1. Пийте по-малко алкохол. Консумацията на вино близо 3-4 пъти седмично води до натрупване на мазнини и образуване на паласки. Спрете да пиете в рамките на седмица, след което се придържайте към умерен прием на алкохол.
  2. Преосмислете вашата диета. Избягвайте специални диетични продукти и храни с ниско съдържание на мазнини. Изберете яйца, месо и зеленчуци, както и добри мазнини, като авокадо, ядки и мазна риба. 
  3. Намерете време за упражнения. Не е нужно да ходите на фитнес - дългите разходки могат да бъдат съчетани с напади, клекове и обратни лицеви опори в домашни условия.

Специални инструкции:

  • Физическите упражнения и правилната диета са достатъчни. И двете ще ви позволят да намалите размера на корема и ще ви дадат сили да продължите напред.

2. Стресиран корем.

Отличителна черта:

  • Мазнината е концентрирана около пъпа на корема.

Причини:

  • Хроничен стрес (високи нива на кортизол).
  • Пропускане на хранения. 
  • Прекомерна консумация на кафе. 
  • Синдром на раздразненото черво. 
  • Нездравословна храна (чипсове, снаксове и други).

Как да се отървете от него:

  1. Лягайте си рано. Вие спите малко и сте подложени под стрес, което нарушава производството на лептин, хормон, който помага за регулиране на апетита и метаболизма.
  2. Релаксирайте преди сън. Дихателните упражнения, дългите вани и медитацията могат да направят това. Тези полезни навици са способни да подобрят съня. Ограничете консумацията на кафе (не пийте повече от две чаши дневно). 
  3. Не претоварвайте тялото си с тренировки. Кардио упражненията могат да увеличат нивата на кортизол. Правете йога или се разхождайте. Дори фитнес упражненията могат да ви успокоят, само не прекалявайте с тях. 
  4. Включете магнезий във вашата диета. Магнезият е "релаксиращ" минерал, който се съдържа в тъмнозелените зеленчуци, ядките и пшеничните трици.

Специални инструкции:

  • Правете йога и упражнения за разтягане. Също така може да консумирате чай от лайка преди сън. Това ще намали кортизола и ще помогне на тялото ви да се успокои.

3. Натрупване на мазнина в долната част на корема.

Отличителна черта:

  • Вие сте слаби, но долната част на корема е леко изпъкнала.

Причини:

  • Скорошно майчинство.
  • Монотонни и прекалено напрегнати упражнения в салона (правите много коремни преси и упражнения с колело за коремни мускули).
  • Еднообразна диета. 
  • Гръбначно изкривяване.

Как да се отървете от него:

  1. Здравословна диета и много фибри. Зелените листни зеленчуци, пълнозърнестият хляб и други източници на фибри са добри за вас.
  2. Откажете се от клековете. Вероятно не ги правите правилно, влагате прекалено много усилия за трениране на долната част от гърба и оказвате негативно влияние върху гръбначните извивки, като по този начин правите корема да изглежда по-видим. Заменете клековете с дъски.
  3. Еднакво разпределение на упражненията. Не прекалявайте с нито една част от тялото си. Опитайте тренировка с велоаргометър. По този начин ще работите върху всяка мускулна група.

Специални инструкции:

  • Пийте повече вода и избирайте храни, които са лесни за усвояване (зелени листни зеленчуци) и леки протеини (риба и пиле).

4. Майчино коремче.

Отличителна черта:

  • След раждане корема изглежда сякаш все още сте бременна.

Причини:

  • Прекалено малко време за себе си. Матката намалява след раждане и постигането на резултати става по-трудно, отколкото преди бременността. Ще ви отнеме близо 6 седмици, за да го върнете към нормална форма.
  • Започвате тренировка прекалено рано. Най-добре е да направите почивка от 2-3 месеца след раждането, преди да започнете тренировка. 
  • Слаби мускули на таза.

Как да се отървете от него:

  1. Добавете рибено масло във вашата диета.
  2. Опитайте се да консумирате здравословни мазнини всеки ден: ядки, растително масло и маслини. Те помагат в борбата срещу умората, което служи като бонус за майките. 
  3. Правете упражненията на Кегел. Те действат като естествен корсет за тялото. Стегнете и отпуснете мускулите на таза 15-20 пъти. Повторете упражнението 5 пъти дневно. 
  4. Глътнете корема. Това е здравословен навик, който тонизира мускулите, без да ги натоварва прекалено много. 
  5. Откажете се от клековете и коремните преси. Това са най-неподходящите упражнения за тялото след раждане - нека първо се възстанови.

Специални инструкции:

  • Следобедна дрямка и разтягания преди сън. Спуснете завесите и се насладете на лека дрямка през деня - хормоните на съня насърчават изгарянето на мазнините.

5. Подут корем.

Отличителна черта:

  • Сутрин стомахът ви е плосък, но на сутринта се подува, независимо дали имате наднормено тегло.

Причини:

  • Хранителна алергия.
  • Лениви черва. 
  • Дисбаланс на чревната микрофлора.

Как да се отървете от него:

  1. Изключете храните, които не оказват благоприятно въздействие на тялото. Най-често срещаната непоносимост се развива към следните вещества: глутен (хляб, тестени изделия, сладкарски изделия), алкохол, дрожди (торти, бира) и преработени млечни продукти (сирене, мляко, масло).
  2. Изберете диета, богата на пресни зеленчуци, месо, пиле и риба. Опитайте се да избягвате хляб и сладкиши в продължение на две седмици и вижте дали корема ви ще спре да се подува. 
  3. Не пропускайте закуската. Нека тя да бъде по-голяма от обяда, тъй като храносмилането е в своя пик сутринта. Не яжте през нощта. Дъвчете добре храната и пийте повече вода. 
  4. Подуването може да бъде признак за небалансирана чревна микрофлора. Пробиотиците и пробиотиците са най-доброто решение. Те могат да бъдат открити в киселото мляко и някои плодове и зеленчуци, включително зеле, лук и чесън.

Специални инструкции:

  • Дишане. Правете следното упражнение всяка сутрин: легнете по гръб, релаксирайте напълно и вдишайте / издишайте дълбоко 10 пъти. Разходете се след хранене.

Източник: www.brightside.me
Снимка: www.health.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛюбопитноСпортХранене при...ЛайфстайлЛеченияМедицински изследванияНовиниКлинични пътекиАлтернативна медицинаСпециалистиЗаведенияБотаникаСнимкиДиетиТестовеРецептиПсихологияИсторияПроизводителиКалкулатори