Начало Съвети Околна среда и бит Природосъобразен начин на живот 6 ползи за здравето от това да прекарвате повече време сред природата

6 ползи за здравето от това да прекарвате повече време сред природата

6 ползи за здравето от това да прекарвате повече време сред природата - изображение

Значителен процент от хората прекарват голяма част от ежедневието и живота си на закрито. А всъщност ползите за здравето от това да бъдем сред природата съвсем не бива да се пренебрегват. Вижте 6 от тях и се опитайте да отделяте повече време, което да прекарвате навън.

1. Дишайте свободно

Дишайте свободно

Между замърсяванията на въздуха, обостряне симптомите на сезонни алергии и закритото пространство у дома или в офиса, много хора избират последното. Но всъщност нивото на замърсяване в затворени помещение би могло да бъде с до 10 пъти по-високо от това на въздуха, който вдишвате отвън. Затова бъдете по-активни, насладете се и се отпуснете, като бавно и дълбоко дишате на открито.

2. Набавете си витамин D

Набавете си витамин D

Един от най-често срещаните дефицити при населението, е този на витамин D. Това, което го различава от другите витамини е, че тялото има повече нужда да го синтезира, посредством слънчева светлина и други външни фактори, отколкото чрез храна или добавки. Старайте се да прекарвате поне 15-20 минути от деня си на открито, особено когато времето е ясно и слънчево.

3. Помогнете на тялото си при смяна на сезоните

смяна на сезоните

Макар това да не се отнася за цялата година, реакциите на тялото от сезонните промени се определят като вид депресия, особено през началото на есента, когато застудява. Изследвания, проведени в тази насока, не са доказали категорично кои са факторите, водещи до това състояние, но липсата на достатъчно светлина и тази на витамин D също играят роля. Опитайте се да подобрите настроението си и да намалите отрицателните ефекти от смяната, като дори и да е ви е хладно, стоите колкото може повече на открито.

4. Отдайте се на горски бани

горски бани

Не, не означава вземане на душ в гората. По-близо е до ходенето на къмпинг или пикник. Това мероприятие е разпространено в Япония и става част от национална обществена програма за здравеопазване в страната още през 80-те години на миналия век. Близкият досег с природата може да повиши активността на белите кръвни тела, които помагат за борба с инфекциите и евентуални туморни атаки. Също така спомага и за регулиране на кръвното налягане.

5. Редуцирайте тревожността

Редуцирайте тревожността

Разходката навън може да подобри цялостното ви чувство за благополучие и да понижи нивата на стрес и тревожност. Същевременно, бихте могли да усещате прилив не само на физическа, а и на творческа енергия, да се повишат вашите трудоспособност и креативност.

6. Практикувайте заземяване

заземяване

Заземяването е начин да се свържете с енергията на земята. Най-често това се случва, когато вървите боси и чрез краката в цялото ви тяло протичат електрически заряди от земната повърхност. Резултатите са подобрение на съня и намалени нива на възпаление в организма. Просто бъдете повече време сред природата и се наслаждавайте на това.

Да бъдете на открито не е толкова трудно, колкото си мислите. Старайте се да тренирате навън, да се разхождате в близък или по-далечен парк, да се храните на въздух. Независимо от сезона, бъдете активни сред природата.

 

По статията работи: Даниела Дамянова
Източник: draxe.com
Снимки: theaffectionado.com, plascene.com, enallaktikidrasi.com, govinfo.me, amandadouglasevents.com, aprilrodgers.com, elevateideas.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСнимкиЛайфстайлЛюбопитноЗдравни съветиПсихологияНовиниАлт. медицинаХранене при...История