Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно 8 вида храни, които ще ви помогнат да бъдете по-продуктивни и енергични

8 вида храни, които ще ви помогнат да бъдете по-продуктивни и енергични

8 вида храни, които ще ви помогнат да бъдете по-продуктивни и енергични - изображение

Известно е, че това, което ядете, може да окаже голямо влияние върху няколко здравословни аспекта - от обиколката на талията ви до вашите енергийни нива. Но всъщност има храни, за които е установено, че стимулират мозъчната дейност и продуктивността, подобряват паметта и способността за концентрация. Световната здравна организация дори оценява, че подходящият хранителен режим, предоставящ на организма необходимите му микроелементи, може да повиши тези нива с до 20%.

Следващия път, когато ви налегне следобедната умора (което е напълно естествено състояние на тялото), можете да се заредите с доза енергия и да останете фокусирани върху задълженията си, като консумирате някои видове храни. Запознайте се с 8 такива и съставките им, които ги правят толкова полезни.

1. Цвекло

цвекло

Цвеклото е изключително полезно, тъй като съдържа вода, белтъчини, въглехидрати, минерални соли (калий, калций, фосфор, желязо, сяра, йод), витамини С, В1, В2 и В12 и бета каротин. Проучване сочи, че едни от насоките, в които този зеленчук би могъл особено да спомогне, е увеличаване на кръвния поток към мозъка, неговото саморегулиране и повишаване на вниманието.

2. Сьомга

сьомга

Сьомгата предоставя на организма омега-3 мастни киселини, които я правят чудесна храна за стимулиране на умствената енергия и подобряването на паметта. Тези здравословни мазнини са свързани с доста обширен списък на ползи за здравето, вариращи от намалени нива на възпаление до по-добро състояние на сърдечносъдовата система.

3. Броколи

броколи

Съществуват много причини, поради които е добре да консумирате броколи. Някои от тях са впечатляващото високо съдържание на фибри и това на важни за организма витамини и минерали. Например такъв е холинът (витамин В4), който е от първостепенно значение за добра памет, нормални умствено развитие и мускулни контракции, здравословното състояние на сърдечносъдовата система и ограничаването на възпалителни процеси в тялото.

4. Зелен чай

Зелен чай

Чаша зелен чай сутрин може да бъде точно това, от което се нуждаете, за да не се чувствате напрегнати или тревожни и да увеличите своята продуктивност. Според последни изследвания, проведени през 2017 г., той има мощен положителен ефект върху мозъка и умението на човек да се концентрира.

5. Яйца

Яйца

Хранейки се със сварено яйце или омлет със зеленчуци за закуска, по чудесен начин бихте могли да насърчите продуктивността си в продължение на целия ден. Яйцата също са добър източник на холин, както и на протеини. Благодарение на това те спомагат за контролирането на грелина (хормон на глада), следователно ще се чувствате сити за по-дълъг период от време, като така и успешно ще се съсредоточавате върху дадена задача.

6. Черен шоколад

Черен шоколад

Страхотен факт за любителите на шоколада. Сладкото изкушение допълва списъка на най-добрите храни, повишаващи работоспособността ви. Една от причините за това, е съдържанието на кофеин в него, който може да помогне за покачване на енергийните ви нива, концентрацията и вашата бдителност. Същевременно черният шоколад е източник на магнезий – минерал, доказал положителното си въздействие върху подобряването на паметта.

7. Бадеми

бадеми

Пакет бадеми може да задоволи до 37% нуждите на организма ви от витамин Е - хранителен елемент, който е от съществено значение за защита на мозъка от стареене. Проведено изследване установява, че редовният прием на бадеми може да повиши нивата на ацетилхолин - вид невротрансмитер, който стимулира способността за учене и подобрява възприятията.

8. Сладки картофи (батати)

Сладки картофи

Сладките картофи са богати на сложни въглехидрати. Храносмилат се бавно, като така ви предоставят усещане за ситост, също стабилизират нивата на кръвна захар в организма и осигуряват постоянен поток от енергия. Те са източници на витамини А и С, за които е доказано, че играят важна роля за добрата мозъчна функция.

За да се възползвате от здравословните предимствата на тези храни, е важно да ги добавите към добре балансиран хранителен режим. Освен това не забравяйте, че той е само един от важните компоненти, когато става въпрос за добра продуктивност и енергичност. Необходимо е също да си отпочивате и да се наспивате достатъчно, както и да бъдете физически активни.

 

По статията работи: Даниела Дамянова
Източник: draxe.com
Снимки: columbian.com, hiamag.com, makfax.com.mk, foodsforbetterhealth.com, royalmarket.com.ua, madecasse.com, ifruttidelsole.it, thespruce.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСоциални грижиПсихологияЗдравни съветиЛайфстайлЛюбопитноСпециалистиПроизводителиСнимкиСпортАлтернативна медицинаХранене при...ФизиологияНовиниДиетиРецептиБотаникаЛечения