Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Консумирайте 11 вида храни, за да бъдете млади и красиви

Консумирайте 11 вида храни, за да бъдете млади и красиви

Консумирайте 11 вида храни, за да бъдете млади и красиви - изображение

Всички искаме да изглеждаме по-млади, отколкото сме в действителност и да живеем толкова дълго, колкото е възможно. Въпреки че генетичните заложби ни дават начален тласък, здравословното хранене също играе важна роля в удължаване на продължителността на живота и поддържане на млада кожа. Представяме ви 11 вида храни, които могат да помогнат за предотвратяване на преждевременното стареене.

1. Авокадо.


Вероятно сте чували, че авокадото способства за наддаването на тегло, заради неговото високо съдържание на мазнини. Може би това, което не знаете, е, че тези мазнини са здравословни. Ежедневната консумация на авокадо намалява нивата на холестерол и поддържа процесите за възстановяване на кожата. То снабдява тялото с витамин C, калий и антиоксиданти. Освен това е богато на фолиева киселина.

  • Допълнителен съвет: Опитвали ли сте сок от авокадо? Никога не е късно да опитате нещо ново. Тази напитка се приготвя изключително лесно. Просто изсипете авокадо, прясно мляко, натрошен лед и кафява захар на вкус в блендер и разбийте добре съставките до получаване на хомогенна смес.

2. Горски плодове.


Ягоди, къпини, боровинки и грозде... Тези малки плодове притежават антиоксидантни свойства, които предотвратяват или забавят някои видове клетъчни увреждания и могат да намалят ставните болки. Препоръчваме ви да зачестите консумацията на боровинки, тъй като те подобряват когнитивните способности и помагат за предотвратяване на заболявания на пикочните пътища, болест на Алцхаймер и деменция.

3. Моркови.


Този зеленчук е известен с това, че защитава очите от увреждане, благодарение на бета-каротин, съдържащ се в него - вещество, което тялото преобразува във витамин А. Той помага за безпроблемното функциониране на ретината и други части на окото. Освен това предпазва кожата от фотостареене - преждевременно сбръчкване, причинено от излагане на ултравиолетови лъчи. Не забравяйте да не преварявате морковите, тъй като това може да доведе до значително намаляване на размера на неговите основни хранителни вещества и витамини.

4. Цитрусови плодове.


Цитрусовите плодове са основен източник на витамин C и фолиева киселина. Те помагат за намаляване на нивата на холестерол и пикочната киселина в кръвта. Редовната консумация на цитрусови плодове помага за предотвратяване на проблемите, свързани с кръвообращение, сърдечни заболявания и други, като подагра, които причиняват ужасни болки в ставите. Приемът на прясно изцеден сок от лимон пречиства дебелото черво и детоксикира организма. В допълнение, вашето тяло ще абсорбира хранителните вещества и вие ще се чувствате по-здрави и жизнени.

5. Чесън.


Чесънът притежава фунгицидни и бактерицидни свойства, които го превръщат в един от най-добрите естествени антибиотици против стареене. Освен това балансира холестерола, подобрява кръвообращението, регулира кръвното налягане и намалява риска от развитие на някои видове рак.

6. Черен шоколад.


Най-накрая едно сладко лакомство! Черният шоколад има много ползи за здравето. Той съдържа антиоксиданти като флавоноиди, които защитават кожата от увреждането на ултравиолетовите лъчи, подобряват нейната хидратация и се борят ефективно срещу свободните радикали. Но не се радвайте предварително: това се отнася само за шоколад, съдържащ 75% какао, който ще ви предостави всички ползи от антиоксидантите.

7. Зехтин.


Зехтинът е не само част от здравословния начин на хранене, но и достойно допълнение към вашите рутинни процедури в грижа за кожата. Това е един от основните източници на алфа-линоленова киселина, която поддържа кожата хидратирана и тонизирана, предотвратявайки нейното стареене.

  • Допълнителен съвет: Внимателно нанесете няколко капки зехтин в зоната около очите през нощта, преди да си легнете. Това ще направи кожата ви гладка и хидратирана и ще намали появата на фини бръчици. Не се изисква изплакване.

8. Домати.


Доматите са не само сочни и вкусни, но и много полезни за здравето. Те са пълни с хранителни вещества и съдържат голямо количество витамин A, витамин C и фолиева киселина. Ликопенът, отговорен за червения цвят при зрелите домати, е антиоксидант, който е с близо 14 пъти по-голям от ресвератрола, съдържащ се в червеното вино. Той предпазва кожата от облъчването на ултравиолетовите лъчи и има голям ефект за предотвратяване на сърдечно-съдови, дегенеративни и инфекциозни заболявания, когато се комбинира с малко зехтин. Между другото ликопенът се абсорбира по-добре, когато доматите се комбинират малко зехтин.

9. Мазни риби.


Мазните риби, като сьомга, риба тон, аншоа и калкан са чудесен източник на Омега-3 мастни киселини, които помагат за клетъчната регенерация и поддържането на нисък холестерол. Освен това са много добри в грижа за кожата, тъй като предотвратяват окислителните увреждания, които идват с възрастта. В допълнение, сьомга на фурна може да се приготви много лесно. Просто я поръсете със сол и черен пипер, покрийте я с няколко клончета розмарин и резенчета лимон, поръсете я със зехтин и я печете до готовност.

10. Куркума.


Това растение, което може да бъде намерено под формата на прах, набира все по-голяма популярност. Но за това има причина. Неговите противоракови, храносмилателни и противовъзпалителни свойства го превръщат в чудесен избор, когато става дума за подправяне на ястията. Освен това забавя процесите на стареене, дава енергия и повдига настроението по време на стрес.

11. Хамон - Иберийска шунка.


Страхотна новина! Иберийската шунка помага за предотвратяване загубата на мускулна маса, свързана с процеса на стареене и съдържа голямо количество здравословни мастни киселини, които укрепват сърдечно-съдовата система. В допълнение, тя е източник на минерали (желязо, цинк, калий) и витамини от група B. Не забравяйте, че не бива да прекалявате с консумацията на шунка, тъй като тя съдържа прекалено много натрий.

Източник: www.brightside.me
Снимка: www.nutritionsecrets.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиСпортЛюбопитноЛайфстайлБотаникаСоциални грижиНовиниИсторияХранене при...Алтернативна медицинаСнимкиПроизводителиХрани и ястия