Начало Съвети Здрав дух Общуване Приложете 8 съвета за ефективна работа в екип

Приложете 8 съвета за ефективна работа в екип

Приложете 8 съвета за ефективна работа в екип - изображение

Представяме ви няколко комуникативни прозрения от Ранди Пауш, американски професор по компютърни науки, взаимодействие човек-компютър и дизайн в Университет „Карнеги Мелън“ в Питсбърг, Пенсилвания. По време на негов семинар, студентите работят предимно в групи, за да постигнат най-добри резултати и да бъдат сигурни, че техния принос ще бъде оценен. Пауш излиза с редица полезни принципи за ефективната работа в екип, които той споделя в своята книга, озаглавена "Последната лекция".

1. Направете добро първо впечатление.
Всичко започва със запознаването. Обменете информация помежду си и се уверете, че знаете как се произнасят имената на всички правилно.

2. Седнете един до друг.
Когато работите в екип, се опитайте да си представите, че играете на карти заедно. Свалите картите на масата и да попитате групата: "Добре, какво може да направим, за да извлечем максимума от тази сделка?"

3. Намерете нещо общо между вас.
Почти винаги може да откриете нещо общо с друг човек. По този начин е много по-лесно да разрешите всеки проблем, пред който се изправите. Теми като спорт, например, са социално поцинковани сили, които излизат отвъд границите на расата и богатството.

4. Създайте оптимални условия за среща.
Уверете се, че на всеки му е топло и никой не се чувства гладен или уморен. Направете среща на обяд, ако можете. Храната служи за разведряване на атмосферата.

5. Оставете всеки да говори.
Не довършвайте изреченията на някой от негово име. Когато говорите по-силно или по-бързо, не правите вашата идея по-добра.

6. Забравете егото.
Когато обсъждате идеи, етикирайте ги и ги поставете върху лист хартия. Етикетите трябва да описват идеята, а не автора: "История на моста", а не "История на Джени".

7. Хвалете всеки един.
Опитайте се да кажете нещо хубаво за някого, дори когато той се опитва да създаде напрежение във въздуха.

8. Изглаждайте противоречията.
Забелязали ли сте, че хората губят значително количество от своето време, за да се притесняват за това, което другите мислят за тях? Ако всеки спре да се опитва да отгатва какво се случва в главите на останалите, ние всички ще подобрим живота си и ще направим работата много по-ефективна.

Източник: www.brightside.me
Снимка: www.precheck.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСоциални грижиЛайфстайлСнимкиЗдравни съветиНовиниЛюбопитноАнкетиНормативни актовеАлтернативна медицинаИсторияЗаведенияЛечения