Начало Съвети Околна среда и бит Хранене и готвене Вижте 7 здравни ползи от консумацията на тиквено семе

Вижте 7 здравни ползи от консумацията на тиквено семе

Вижте 7 здравни ползи от консумацията на тиквено семе - изображение
Доста са ползите за организма от редовната консумация на тиквени семена. Вижте седем причини, които ще ви убедят да ги включите в менюто си.
 
  • Тиквеното семе е изключително богата на магнезий храна. Доказано е, че половин чаена чаша от него осигурява цели 92% от необходимата дневна доза на ценния минерал.
  • То съдържа и триптофан, който доказано се бори с депресията. Причината е, че в тялото той се превръща в ниацин и серотонин - хормони на щастието, способстващи добрия сън. 
  • В семената на тиквата може да се открият фитостероли - съединения, за които е доказано, че намаляват лошия и повишават добрия холестерол.
  • Тиквените семена са пълни с още много минерали, включително фосфор, манган, желязо и мед. В допълнение те са и много добър източник на витамин К.
  • Високото съдържание на цинк в семената от тиква прави консумацията им идеален метод за превенция на остеопороза.  (От него може да се възползвате, само ако го хапвате в сурово състояние.)
  • Наред с всички полезни хранителни вещества в тиквените семки, те също са чудесен източник на витамини от групата В  (тиамин, рибофлавин, ниацин, пантотенова киселина, витамин В6 и фолати).
  • И накрая, но на последен по важност факт е, че само 100 грама тиквени семки съдържат около 30 грама протеин.
Допълнителен съвет: За да включите тиквени семена в менюто си, може да ги добавяте към крем супи, свежи салати, хлябове, десерти, или пък да си ги хапвате самостоятелно.
 
Източник: www.care2.com 

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияРецептиХрани и ястияЗдравни съветиАнкетиЛюбопитноСнимкиДиетиЛайфстайлБотаника