Начало Съвети Здраво тяло За жената Заздравете косата си и стимулирайте растежа й чрез 5 основни стъпки

Заздравете косата си и стимулирайте растежа й чрез 5 основни стъпки

Заздравете косата си и стимулирайте растежа й чрез 5 основни стъпки - изображение

Много жени наблюдават промени, които настъпват с косата им в течение на времето. Особено при бременност и раждане, се нарушават нейните гъстота и растеж. Разбира се, хормоналните нива в организма оказват влияние на това и промяната е донякъде неизбежна, но можете да се възползвате от няколко съвета, с които да възстановите структурата на косъма и да стимулирате растежа.

Също така е важно да не забравяте, че състоянието на косата (и кожата) може да бъде добър индикатор и за вътрешното състояние на тялото ви.

Вижте 5 съвета за здрава и гъста коса.

1. Консумирайте достатъчно протеини

протеини за здрава коса

Протеинът е от съществено значение за растежа на косата. Най-добрите му източници са месото и рибата, които съдържат и желязо - друг важен и необходим елемент. В тези храни има също така полезни мазнини, спомагащи регулирането на хормоналния баланс, който няма да пропуснем да отбележим по-долу в статията.

2. Приемайте витамини

витамини за здрава коса

Основните витамини, подпомагащи растежа на косата, са витамин С и В7 (биотин). Витамин С спомага за производството на колаген в тялото и усвояването на желязо. В организма този витамин не се произвежда, така че той трябва да бъде набавян чрез храна или други видове добавки. Някои от храните с високо съдържание на витамин С са цитрусовите плодове, броколите и спанакът. Биотинът се открива в яйцата, ядките и в повечето видове плодове и зеленчуци.

3. Не пренебрегвайте желатина

желатин за здрава коса

Желатинът се състои главно от аминокиселините глицин и пролин, които много хора не консумират в необходимите за организма им количества, тъй като те се намират в костите, влакнестите тъкани и органите на животните, които най-често се отстраняват при консумацията на месо. Тези аминокиселини са необходими не само за правилното развитие на кожата, косата и ноктите, но и за оптималната функция на имунната система и регулиране на теглото.

4. Контролирайте хормоналния баланс в организма си

хормонален баланс за здрава коса

Хормоналните нива и чревните бактерии в тялото имат много по-голям ефект, отколкото повечето хора осъзнават. Хормоните често са основна причина за загуба на коса или нейното не добро състояние. Причините за настъпването на дисбаланс в нивата им са много и е необходимо да ги установите чрез консултация с лекар. Най-общите и разпространени са стресът и липсата на достатъчно сън.

5. Не пропускайте да прилагате външно действащи върху косата процедури

външни процедури за коса

Въпреки че основните причини за не добро състояние на косата и забавен растеж са вътрешни, външната грижа не трябва да се пренебрегва. Бъдете внимателни към предлаганите на пазара продукти и по възможност използвайте шампоани, съдържащи глина.

Също така, можете да се възползвате и от този натурален и лесен метод:
Комбинирайте 1 супена лъжица ябълков оцет и 1 чаена лъжица мед в 100-200 мл топла вода. Нанесете, като едновременно масажирате скалпа. Оставете течността да действа поне 5-10 минути, преди да измиете косата. 


По статията работи: Даниела Дамянова
Източник: wellnessmama.com
Снимки: thecaninechefcookbook.com, pexels.com, thehealthsite.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛюбопитноЛайфстайлБотаникаНовиниАлт. медицинаПатологияВидеоХранене при...СпортИзследванияОрганизацииРецептиЛеченияСнимкиПроизводители