Начало Съвети Околна среда и бит Хранене и готвене Заместете захарта с 10 алтернативни средства

Заместете захарта с 10 алтернативни средства

Заместете захарта с 10 алтернативни средства  - изображение

Първото нещо, което всеки, водещ здравословен начин на живот, препоръчва, е да се намали консумацията на захар. Този продукт не носи особени ползи за здравето. Освен това, той съдържа близо 398 калории за 100 грама. Но как може да се откажем от него? Много е лесно. Представяме ви 10 естествени подсладителя, които могат да ви помогнат да забравите за захарта.

1. Кокосова захар.

Въпреки своята висока енергийна стойност, кокосовата захар притежава нисък гликемичен индекс (усвоява се по-добре от организма) и много други ползи. Освен това, тя е по-вкусна от обикновената.

  • Къде да я добавите: Към всеки продукт, който изисква наличие на захар.

2. Ечемичен малц.

Ечемичният малц също е отличен заместител на захарта. Той забързва метаболизма, укрепва имунната система и дори подобрява зрението.

  • Къде да го добавите: Ечемичният малц се използва за приготвяне на печива. Този продукт придава на тестото специален вкус и хрупкава коричка.

3. Сироп от агаве.

Въпреки че е калоричен, сиропът от агаве е много по-сладък от захарта, което означава, че може да се използва в малки количества. Разбира се, той е много по-здравословен, тъй като е богат на калий, калций и желязо.

  • Къде да го добавите: Към всички напитки и коктейли. Сиропът от агаве е толкова гъст, колкото меда и се разтваря перфектно във вода.

4. Меласа.

Гъстата и сладка меласа е богата на минерали и витамини от група B. Нейният вкус до такава степен се доближава до този на захарта, че е възможно да не забележите разликата.

  • Къде да я добавите: Най-добре е да я използвате за печива и десерти.

5. Фурми.

Фурмите са здравословни и питателни плодове. Оказва се, че те могат да бъдат използвани като заместител на захарта.

  • Къде да ги добавите: Разбира се, не може да ги използвате за подслаждане на чай или кафе, но може да заместите бисквитите с тях. Или да си приготвите сироп на дневна база и да го добавяте към сладкиши и тестени изделия. Също така може да си приготвите паста от фурми, която да включите в десертни рецепти.

6. Сироп от черница.

Сиропът от черница притежава мощни лечебни свойства и придава специфичен вкус на храната.

  • Къде да го добавите: Към напитки и десерти.

7. Соргова захар.

Сорговата захар се приготвя от сока на едноименното растение. Тя се използва в Китай от древни времена и е известна със своите многобройни ползи за човешкия организъм. Освен това наброява близо половината количество от калориите, съдържащи се в обикновената захар.

  • Къде да я добавите: Към напитки, тестени изделия и десерти.

8. Течна гроздова захар.

Напоследък гроздовата захар достига своите върхове, заплашвайки да измести обикновената. Тя дори печели слава като средство за удължаване на живота. Нейните най-силни страни са ниското съдържание на калории, чистото производство и полезните свойства.

  • Къде да я добавите: Към напитки, тестени изделия, десерти и маринати.

9. Кленов сироп.

Той е подходящ не само за палачинки. Кленовият сироп има ниско съдържание на калории и помага за намаляване на риска от развитие на диабет и рак. Освен това е много вкусен.

  • Къде да го добавите: Към тестени изделия, салати и маринати.

10. Стевия.

Абсолютният лидер сред нискокалоричните заместители. Стевията е предпочитана от хора, които искат да регулират своето телесно тегло. Тя не само съдържа 18 калории за 100 грама, но е 25 пъти по-сладка от обикновената захар, затова трябва да използвате малко количество от нея.

  • Къде да я добавите: Към всеки продукт, изискващ наличие на захар.

Източник: www.brightside.me
Снимка: www.menshealth.com
По статията работи: Маргарита Добрева

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиСнимкиДиетиРецептиХрани и ястияВидеоЛюбопитноАлт. медицинаНовиниСпортАнкетиЛайфстайлЕ-тата в хранитеБотаникаПроизводителиЛечения