Начало Съвети Избягвайте консумацията на бял хляб поради 8 причини

Избягвайте консумацията на бял хляб поради 8 причини

Избягвайте консумацията на бял хляб поради 8 причини - изображение

Все повече и повече хора спират да ядат хляб и се опитват да следват диети, които не съдържат бързи въглехидрати. Хиляди блогъри споделят много информация за промените в техния начин на живота, след като решават да преустановят консумацията на продукти, съдържащи брашно. Резултатите са доста впечатляващи: кожата им заздравява, губят тегло и стават по-енергични. Но дали тези съвети наистина работят? Нека да разберем.

Бял и черен хляб

Бял и черен хляб

Ръженият и пълнозърнестият хляб са добри. Тези продукти са здравословни, но когато става въпрос за бял хляб - той не е подходящ. През 20-ти век брашното и бирената мая се променят и комбинацията от добавки и интензивна енергия напълно измества времето за втасване на тестото. Това е основната причина да спрете да ядете бял хляб, дори да е най-висококачественият. Нека обясним този факт.

  • Причина 8: Безполезни продукти
Безполезни продукти

Пшеничните зърна са богати на витамини. Но всички полезни вещества изчезват, когато се обработят. Дори най-висококачествените бели брашна съдържат около 30% от полезните вещества, които присъстват в пшеничните зърна, преди да преминат през този процес, и за съжаление - стават неактивни само след 2 седмици. Между другото, срокът на годност на брашното е около 12 месеца.

  • Причина 7: Липса на вкус
Липса на вкус

Нека признаем, че белият хляб няма вкус. Но това е причината, поради която много хора го харесват. С негова помощ може да се насладите на месото, супата или сиренето. Но, в сравнение с пълнозърнестите продукти, неговият вкус няма да стане по-добър.

  • Причина 6: Токсичност
Токсичност

Съвременният свят изисква колкото се може повече пшеница. Земеделските производители използват различни химически вещества, за да насърчат растежа и предпазят от гъби и гризачи. Освен това, прибягват до употребата на други (персулфати, хлорен диоксид и бензоил пероксид), за да избелят брашното. И още нещо. Преди да купите хляб, се уверете, че е направен от органично, а не рафинирано брашно. Последното претърпява процедурите, описани по-горе.

  • Причина 5: Кожни проблеми
Кожни проблеми

Ако човек консумира предимно тестени изделия, може да се сдобие с кожни проблеми. Акнето обикновено се причинява от глутена (от лат. - лепило), съдържащ се в хляба. Тялото не може да го отдели, затова причинява и чревни нарушения. Преди да отидете на козметолог или дерматолог, се опитайте да промените вашата диета.

  • Причина 4: Храносмилателни проблеми
Храносмилателни проблеми

Глутенът, както споменахме по-горе, може да причини различни храносмилателни проблеми. Пълнозърнестият хляб съдържа значително количество фибри, докато тестените продукти - не. Само 5-6 филийки пълнозърнест хляб осигуряват достатъчно количество от препоръчителния дневен прием на фибри. Ако искате да се сдобиете с тях посредством плодовете и зеленчуците трябва да изядете 14 ябълки, 21 моркова, 25 домата или близо 5 килограма краставици.

  • Причина 3: Преждевременно стареене
Преждевременно стареене

Както вече знаете, белият хляб е продукт, който не съдържа полезни вещества. Консумацията на храни с ниско съдържание на витамини, пречи на тялото да остане младо. Така че тези, които обичат рафинирано брашно, изглеждат по-стари, отколкото са в действителност.

  • Причина 2: Пристрастяване
Пристрастяване

Хлябът е като наркотик. Бялото брашно повишава кръвната захар. В резултат на това нивата на инсулин нарастват. Когато консумирате хляб, кръвната захар се повишава бързо, но след това се понижава и започвате да се чувствате зле и да искате въглехидрати, за да се почувствате добре. Подобни драстични промени могат да доведат до диабет.

  • Причина 1: Наднормено тегло и затлъстяване
Затлъстяване и наднормено тегло

Близо 70% от хората, които спират да ядат хляб, губят тегло през първите 2 седмици. Една филийка съдържа близо 0,6 грама фибри, а останалите съставки се превръщат в телесни мазнини. Гликемичният индекс на хляба е дори по-висок от този на шоколада. А скорбялата, съдържаща се в сладкишите, се разпада в храносмилателния тракт и се превръща в глюкоза, когато попадне в кръвообращението, което означава, че скоро може да изпитате чувство на глад.

Редактор: Маргарита Добрева
Източник: brightside.me
Снимка: thespruceeats.com

5.0, 1 глас

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА