Начало Съвети Здраво тяло За жената Използвайте 5 естествени средства срещу горещи вълни

Използвайте 5 естествени средства срещу горещи вълни

Използвайте 5 естествени средства срещу горещи вълни - изображение

Горещите вълни са често срещан симптом в периода на пременопаузата и менопаузата. Нервните центрове в мозъка отговарят за поддържането на температурата на тялото в определени граници. Когато те бъдат преминати, реакции като изпотяване и втрисане имат за цел да върнат баланса в организма и да предотвратят прегряване.

Горещите вълни достигат своя връх по време на пременопаузата, която обикновено продължава около 4 години. При случаи на тежки симптоми може да се използва хормонална терапия, но натуралните методи също могат успешно да повлияят интензивността и честотата на горещите вълни.

Ето как може да облекчите този неприятен симптом чрез естествени средства:

1. Промени в начина на живот
Здравословните навици винаги са водещ фактор за преодоляване на дисбаланс в организма. Тялото е необходимо да бъде здраво, за да може да се справи с настоящия проблем. Това означава, че движението и здравословното хранене са задължителни, особено с напредването на възрастта. При горещи вълни се препоръчва да се избягват цигари, кафе, алкохол, пържени и пикантни храни. Нивата на стрес и наднорменото тегло също оказват голямо влияние върху симптомите на пременопаузата.

Движение

2. Женско биле (Сладък корен)
Билката съдържа много активни съставки, като се смята, че именно фитоестрогените са отговорни за позитивния й ефект при пременопауза. Изследвания сочат, че женското биле може да намали интензитета на горещите вълни, когато екстрактът се приема поне по 2 пъти на ден в продължение на няколко месеца.

3. Валериана корен
Растението се използва за облекчаване на симптоми на менопауза, като освен това влияе на нивата на серотонина и подобрява съня. Проучване от 2013 показа, че при редовен прием билката намалява честотата и силата на горещите вълни.

Валериана корен

4. Масло от вечерна иглика
То има редица здравословни ползи за жените, има успокояващ и охлаждащ ефект върху кожата и спомага за регулацията на естрогена. Маслото също така подобрява качеството на съня благодарение на гама-линоленовата киселина и повишеното производство на простагландин.

5. Фитоестрогени
Някои растения съдържат съединения, наречени фитоестрогени или „хранителни естрогени”, които влияят на естрогенните рецептори. Така тези растителни добавки могат да спомогнат за увеличаването на ефекта на хормона върху тялото. Срещат се в състава на бобовите и пълнозърнестите култури, както и семена като сусамовото и лененото.
Бобови култури
Редактор: Гергана Стоева
Източници: medicalnewstoday.com / globalhealingcenter.com
Снимки: livestrong.com / huffingtonpost.com / medicalnewstoday.com / ohmyveggies.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноЛеченияНовиниЗдравни съветиБотаникаЛайфстайлТестовеСнимкиХранене при...ИсторияФизиологияЗдравни проблемиАлт. медицинаПсихологияИзследванияОрганизацииСпортРецептиНаправления в медицинатаАптекиДиетиПроизводителиЗаведения