Начало Съвети Околна среда и бит Здрави по време на пътуване Използвайте 6 метода за справяне с прилошаването по време на път

Използвайте 6 метода за справяне с прилошаването по време на път

Използвайте 6 метода за справяне с прилошаването по време на път - изображение

Прилошаването, или така наречената „болест на пътуването”, е свързано с функциите на вестибуларната система и може да превърне движението с превозно средство в истински кошмар. Състоянието най-често засяга деца до 12-годишна възраст и бременни жени.

Причината за неприятните симптоми се дължи в разминаването в сигналите от рецепторите на организма. Например, ако тялото е в покой, а очите и ушите регистрират движение, или сте на задната седалка и не виждате движението, но други сензори на тялото го отбелязват.

За щастие, има няколко изпитани метода, които помагат прилошаването да не бъде ваш спътник, когато пътувате с кола, самолет или лодка.

1. Не пътувайте на празен стомах
Празният стомах е по-склонен да предизвика киселинност и гадене и така да влоши симптомите на прилошаване. Пригответе нещо за хапване по време на пътуването и не забравяйте да пиете вода.

2. Мента или ментова дъвка
Ароматът на мента не само има освежаващо действие, но и облекчава симптомите на прилошаване. За целта може да напоите кърпичка с етерично масло от мента или да използвате ментови бонбони или дъвка. Освен това самия процес на дъвчене помага за намаляване на неприятните симптоми.

Мента

3. Джинджифил
Това е изпитан метод за прилошаване при пътуване. Направете чай от джинджифил или вземете няколко парченца, които се използват за смукане или за аромат. Пригответе чая като оставите нарязан джинджифил да заври с вода, а после добавете малко мед или захар.

4. Солени крекери
Ако ви прилошава по време на път, е добре периодично да хапвате по малко, за да предотвратите натрупването на стомашни сокове.
Крекери5. Лед или сладолед
При пътуване с хладилна чанта може да вземете няколко парченца лед, защото той неутрализира киселинността в стомаха и дава бърз резултат. Когато ви е лошо и сте спрели за почивка, можете да вземете сладолед, защото също има облекчаващ ефект.

6. Газирани напитки
Въпреки че това не е най-полезната алтернатива, в малки количества газираните напитки помагат да се справите по-лесно с прилошаването. Въглеродния диоксид съдейства за освобождаването на някои от натрупаните газове, а студените течности облекчават стомаха.
Пътуване
Редактор: Гергана Стоева
Източници: draxe.com / stylecraze.com
Снимки: scottsfortcollinsauto.com / hdwallsource.com / howitworksdaily.com / vacationfinder.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияАлт. медицинаЗдравни съветиЛеченияФизиологияЛюбопитноБотаникаЛайфстайлНовиниСнимкиИсторияПсихологияСпорт