Начало Съвети Околна среда и бит Хранене и готвене Използвайте 8 трика за приготвяне на здравословно кафе

Използвайте 8 трика за приготвяне на здравословно кафе

Използвайте 8 трика за приготвяне на здравословно кафе - изображение

Представете си, че закъснявате за работа, но успявате да вземете едно малко капучино преди първата работна среща. Изведнъж става обяд и вашият корем започва да къркори. Осъзнавате, че сте пропуснали закуската! Консумацията на кафе предоставя много ползи за здравето, но може да потисне апетита и да се използва като заместител на храна, което не е добре. Как да направите тази напитка по-здравословна, без да губите апетит и да обърквате метаболизма? Да видим.

1. Избягвайте изкуствени подсладители и рафинирана захар

Може да изглежда очевидно, но кафето е полезно за здравето. Всъщност, то става вредно, когато към него се добави захар. Много популярни варианти на кофеиновата напитка са пълни с изкуствени подсладители и рафинирана захар. Например, Iced Caramel Macchiato съдържа 34 грама от нея, а White Chocolate Mocha - цели 49 грама.

Захарта съдържа голямо количество фруктоза, която може да доведе до развитие на някои заболявания като диабет и затлъстяване. Ако не харесвате вкуса на горчиво кафе, тогава използвайте естествен подсладител като стевия.

2. Обърнете внимание на качеството, а не количеството

Качеството на кафето може да варира. То зависи от начина на обработка, отглеждане и печене на зърната. В много случаи, заради нуждата на масово производство и факта, че кафееното дърво се нуждае от 5 години, за да порасне и да започне да дава плод, някои фермери пръскат растенията със синтетични пестициди и други химикали. Но те не са предназначени за човешка консумация.

Тези химикали ускоряват периода за растеж на всяко дърво и предизвикват редица противоречия относно дългосрочните последици върху човешкото здраве. Ако се притеснявате, че кафето може да съдържа пестициди, снабдете се с органично, което се продава на зърна и произлиза от качествена марка.

3. Добавете малко канела

Канелата е много полезна подправка. Тя придава интересен вкус и аромат на кафето. Изследванията показват, че помага за понижаване на кръвната захар и холестерола. Освен това, съдържа редица антиоксиданти, които предпазват тялото от вредното влияние на свободните радикали.

В допълнение, подправката може да сведе до минимум риска от развитие на сърдечно-съдови заболявания, включително холестерол, триглицериди и кръвно налягане. Затова, ако искате да овкусите кафето с канела, една щипка може да свърши чудесна работа.

4. Добавете малко какао

Какаото, също като канелата, е богато на антиоксиданти и осигурява много ползи за здравето, включително такива, свързани с понижен риск от развитие на сърдечно-съдови заболявания. В допълнение, то помага за редуциране на теглото, като заедно с това подобрява митохондриалната биогенеза и предоставя невронна защита.

Според Националния институт по здравеопазване, какаото насърчава познавателните способности и позитивното настроение. Добавете щипка от него към кофеиновата напитка, за да я направите по-вкусна и по-ароматна.

5. Избягвайте да пиете прекалено много кафе

Както вече споменахме, консумацията на кафе е полезна за нашите органи. Въпреки това, прекомерното количество може да доведе до редица здравословни проблеми, включително тревожност, замаяност, безсъние и пристрастяване (изграждате толерантност към напитката и вместо една, има нужда от три чаши, за да се събудите).

Консумацията на кафе е пряко свързана с балансирането на ползите и рисковете. Винаги се вслушвайте във вашето тяло, защото то знае най-добре.

6. Не приемайте кофеин преди 14:00

Кофеинът превръща кафето в една от най-популярните напитки по света. Той представлява естествен стимулант, който предоставя енергия на ума и тялото. Консумацията на кафе късно следобед може да окаже негативно влияние върху съня и да доведе до редица здравословни проблеми.

Поради тази причина, ако трябва да пиете кафе след 14:00 часа следобед, по-добре да изберете безкофеиново или чаша черен чай, който съдържа по-малко кофеин, но все пак предоставя енергия.

7. Избягвайте да добавяте изкуствена сметана

Много хора добавят сметана към своето кафе. Тя се разделя на два вида - нискомаслена или пълномаслена. Нискомаслената сметана е силно преработена и съдържа съмнителни съставки, докато пълномаслената е много по-полезна за здравето. Ето защо може да я използвате като средство за подправяне на кафето.

8. Запарете кафето с хартия

Запареното кафе съдържа кафестол. Тази дитерпеноидна молекула служи като естествено средство за повишаване на холестерола в кръвта. Използването на хартиен филтър за приготвянето на кафе намалява количеството на кафестол, като заедно с това позволява на кофеина и всички антиоксиданти да преминат през него.

По статията работи: Маргарита Добрева
Източник: brightside.me
Снимка: lifehack.org

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияРецептиЛайфстайлСнимкиДиетиЗдравни съветиАнкетиЛюбопитноСъставкиИсторияАлт. медицинаХранене при...НовиниЛеченияБотаника