Начало Съвети Здрав дух Общуване Как да използвате езика на тялото при бизнес среща и интервю

Как да използвате езика на тялото при бизнес среща и интервю

Как да използвате езика на тялото при бизнес среща и интервю - изображение

Замисляли ли сте се, че езикът на тялото може да повлияе както личните ви взаимоотношения, така и вашето професионално развитие. Полезно е да знаем как да спечелим доверието и уважението на колегите си, използвайки различни техники за поведение на работното място.

Често хора с по-малко квалификации и опит успешно напредват в индустрията, защото имат добри комуникативни умения и правят добро впечатление. Тези съвети могат да са ви от полза както на интервю за работа, така и по време на бизнес среща, групов брейнсторминг и презентация.

1. Първо впечатление
Комуникацията с хората около вас започва още от вратата – не влизайте с неуверени стъпки и поглед, насочен надолу. Вместо това изправете стойката си, влезте с уверена спокойна походка и подайте ръка за поздрав. Не пропускайте да направите добър контакт с очи, докато се запознавате с отсрещния човек.
Влизане с усмивка2. Действайте в синхрон
Обърнете внимание на езика на тялото на събеседника си и се опитайте да „отразите” неговата поза или някои от жестовете му. Човекът отсреща подсъзнателно регистрира тези прилики и ви възприема като сходна натура и някой, с който си пасва добре. Наблюдавайте израженията на лицето, за да може да отговорите на тези невербални сигнали и другият да усеща, че следите и разбирате мисълта му.

3. Активен слушател
Всеки обича да чувства, че идеите му са интересни и важни. Когато сте добър слушател, правите комплимент на събеседника си и го предразполагате да ви хареса. Кимайте с глава и изразявайте съгласие с кратки думи и жестове. Поддържайте естествен зрителен контакт, не се взирайте продължително в бюрото или очите на другия. Като алтернатива сменяйте фокуса към челото, брадичката и ръцете на говорещия.

Активен слушател

4. Уравновесете тембъра
Тонът на гласа също има значение за цялостната ви презентация. Хората, които говорят с по-нисък тембър, се възприемат като по-сериозни, влиятелни и спокойни.

5. Ранно включване
Ако участвате в работна среща с група от хора, не пропускайте шанса да се включите в разговора още в началото. Когато дълго не кажете нищо, рискувате да изглеждате незаинтересован, а с минаване на времето чувствате повече неудобство да се включите изведнъж в дискусията. Освен това ранното включване прави по-добро впечатление.

Дискусия

6. Използвайте отворени жестове
Вместо да държите ръцете си скръстени или скрити под масата, ги използвайте докато говорите. Употребявайте отворени жестове, които откриват дланите на ръцете ви – невербален знак, че не криете нищо и сте откровени. В напрегната ситуация не стойте право срещу събеседника си (рамене срещу рамене), защото това е конфронтативна позиция. Вместо това застанете леко под ъгъл.

7. Добър финал
Завършете срещата с позитивна енергия и като някой, който вече е постигнал това, което иска. Изправете се, отправете приятелско сбогуване и се усмихнете. Изглеждайте така, сякаш бихте се радвали да се видите отново и да работите заедно.
Силен финал

Редактор: Гергана Стоева
Източници: lifehack.org / forbes.com
Снимки: freepik.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛайфстайлЗдравни съветиСоциални грижиПсихологияНовиниЛюбопитноИнтервютаАнкетиСнимкиФизиологияТестовеБотаникаЛечения